Senast Thåström var i Saab arena var i mars 2022.

Thåström till Saab arena 7 februari

I höst släpper Sveriges mest självlysande rockstjärna sitt elfte soloalbum och den 7 februari kommer han till Linköping och Saab arena.

Det finns ett par av dem. Artister som var självlysande redan från början men som sedan på något sätt lyckats bli än mer relevanta med tiden. Såsom Leonard Cohen. Såsom Nick Cave. Och såsom Thåström. Idag är betraktelserna intimare, arrangemangen öppnare och tempot lägre men Thåströms patenterade ljudbild behåller samma känsla av akut nödvändighet. Med en förhäxande närvaro och en oefterhärmlig förmåga att förmedla varje stavelses ofrånkomlighet tävlar numera han endast med sig själv.

Att se en vibrerande Thåström rastlöst vandra fram och tillbaka på en scen och framföra musik från sina tio, alla oumbärliga, studioalbum är inget annat än en nåd. En högtidsstund i gränslandet mellan fantasi och verklighet. Och nu har det blivit dags igen. Med start den 30 januari påbörjar Thåström sin tretton spelningar långa Skandinavienturné. 7 februari landar han i Saab arena i Linköping. Men innan dess har vi det nya, minst sagt efterlängtade albumet som släpps i höst att se fram emot.

Biljetterna till samtliga konserter släpps torsdag 16 maj klockan 10.00 via Luger.se och visitlinkoping.se

Anders Thorén

Evenemangsansvarig 070-811 50 81