Träffa Visit Sweden i Almedalen

Under Almedalsveckan medverkar Visit Sweden i ett antal seminarier för att diskutera de utmaningar och möjligheter som den ökande turismen från utlandet innebär för svensk besöksnäring. Några av de frågor som Visit Sweden är med och diskuterar är Nordens samarbete kring turism, världsarven som resurs, idrottsevenemangens betydelse och vad hållbar turism innebär för Sverige.

Vill du diskutera de här eller andra frågor direkt med Visit Swedens vd Ewa Lagerqvist? Då är du varmt välkommen att komma förbi Handelns Hus på Donnersgatan 1 och ta en fika med Ewa som finns där på måndag den 1 juli mellan 15.00 och 17.00.

Visit Sweden medverkar bland annat i följande seminarier:

För ytterligare information, kontakta:

Malin Westling, Chief Corporate Communications Officer, Visit Sweden, 0733-32 31 26.