InfoPoints och digital service ger bättre upplevelser i Trelleborg och på sydkusten.

InfoPoint invigs och firas med tårta

Måndag 28 februari klockan 14–16 invigs Visit Trelleborgs första InfoPoint. Den finns på Clarion Collection Hotel Magasinet och allmänheten välkomnas dit för att fira med kaffe, tårta och QR-coachning.

InfoPoint Magasinet är starten för ”Besökarservice 2.0” som är en viktig del i destinationsbolagets utvecklingsarbete. Syftet är att skapa en modern, samordnad och behovsanpassad turistservice.

En InfoPoint ska inspirera men också ha plats för kartor och broschyrer. Och det är här som hemestrare och utländska gäster informeras om hur de når Visit Trelleborg.

- Vi kommer fortsatt att vara tillgängliga för våra besökare. Nu blir det via chatt, telefon och mail, säger Veronica Larsson, destinationsutvecklare.

Enkelt att hitta rätt

I och med decentraliseringen av den traditionella turistbyråns tjänster och serviceutbud kan Veronica Larsson och hennes kollegor möta och vägleda fler än tidigare samtidigt som de digitala verktygen hjälper besökarna att finna svar snabbare.

- De kommer enkelt att hitta rätt genom att skanna vår QR-kod med sin mobil som direkt tar dem in på vår hemsida.

När det gäller turistinformationen på Smygehuk ska den fungera som tidigare och det är Visit Trelleborg som bemannar den.

- Ja, och vi öppnar som vanligt i maj, närmare bestämt den sjätte maj.

Värdskap där besökarna finns

Efterhand presenteras nya InfoPoints runt om i kommunen. Platserna väljs ut strategiskt för att få en geografisk och tematisk spridning. Huvudfokus i konceptet ”Besökarservice 2.0” är att finnas där besökarna är.

- Vi ser dessutom lokalbefolkningen som ambassadörer för destinationen. Besök hos släkt och vänner är ett av de vanligaste sätten att uppleva Trelleborg med omnejd och genom kunskap om utbudet kan man som bofast visa upp sin kommun med stolthet.

Fakta

InfoPoint Magasinet är auktoriserad som InfoPoint via branschorganisationen Visita.

För mer information: Veronica Larsson, destinationsutvecklare, 0708-81 73 23.

Kontinentgatan 2,  231 83 Trelleborg