Johan Sjöström ansluter till Visit Trelleborg som ny evenemangsutvecklare

Trelleborgs nya evenemangsutvecklare tar sikte mot fler unika upplevelser

Visit Trelleborg välkomnar stolt Johan Sjöström till rollen som ny evenemangsutvecklare. Med gedigen bakgrund inom projektledning och ett aktivt engagemang i det lokala föreningslivet, kommer Johan framöver ha en viktig roll när det gäller att driva destinationens lokala evenemangsförmåga framåt.

I takt med att Trelleborg vid Skånes sydkust fortsätter att växa och blir till en dynamisk destination, spelar evenemangen en allt viktigare roll. Ett av Visit Trelleborgs uppskattade verktyg för att främja turismens roll i denna samhällsutveckling är att erbjuda finansiell stöttning för att främja ett varierat evenemangsutbud. Det i sin tur leder till ökad ekonomisk aktivitet och att Trelleborg upplevs som en plats där både kommuninvånare och besökare trivs. Bolaget strävar därför efter att stimulera både lokala och externa initiativ som berikar utbudet av idrotts-, kultur- och fritidsevenemang. Detta initiativ fungerar också som ett strategiskt styrmedel för att främja besöksnäringens tillväxt även utanför högsäsong.

Men mer måste till för att destinationen ska kunna utnyttja sin fulla potential. I denna nyinrättade roll kommer Johan Sjöström därför agera dörröppnare för olika evenemangsarrangörer och även fungera som en lotsfunktion för det lokala föreningslivet där många evenemang har sitt ursprung. Med hans engagemang och väletablerade lokala nätverk kommer Trelleborg kunna ta sikte mot att stärka sin regionala position, ta evenemangsupplevelser till nästa nivå och skapa värdefulla upplevelser för många.

- Vi är mycket glada över att numera ha Johan ombord hos oss på Visit Trelleborg. Hans drivkraft och förmåga att knyta nya kontakter är en verklig tillgång för oss alla när vi nu ser fram emot att tillsammans utveckla möten och evenemang som en värdeskapande motor för hela destinationen, säger Maarja Edman, VD på Visit Trelleborg.

I dagarna lanseras även en digital tjänst där arrangörer och föreningar enkelt kan söka Visit Trelleborgs evenemangsstöd för 2024.

Kontaktuppgifter:

Johan Sjöström