​Magasin Värmland 2019 är här

Rykande färskt från tryckpressen levererar Visit Värmland tillsammans med Region Värmland och Glory Days årets upplaga av magasin Värmland.

Det välfyllda inspirationsmagasinet tar dig med på en sagolik resa genom Värmland via lustfyllda artiklar och tips om herrgårdskultur och matupplevelser, vandring i vildmark, sköna skogar och vattenäventyr, kulturella godbitar som Selma Lagerlöf och den svängande dansbandskulturen, vår egen Värmlandstomte och vintriga upplevelser.

– I år lyfter vi lokalt mathantverk och värmländska smaker, äventyr på vattnet och våra älskade värmlandstraditioner lite extra. Profil för året magasin är Mia Skäringer Lázár som blandar humor, allvar och Värmlands skärgård, det känns väldigt aktuellt och viktigt med Mia som en fantastisk ambassadör för Värmland säger Mia Landin, vd på Visit Värmland.

– Det är ett uppskattat magasin som vi är stolta över att kunna leverera. Magasinet inspirerar och väcker lust under hela året till att besöka Värmland med sin mångfald och tillresta besökare att på plats uppleva ännu fler besöksmål och skapa nyfikenhet till fler aktiviteter under sitt besök i Värmland. Vi hoppas också att magasinet är en källa till inspiration för den som vill ”hemestra” att upptäcka, och återupptäcka, vårt stora utbud och den bredd som finns här på vår ”hemmaplan” i Värmland, säger Mia Landin.

– Besöksnäringen är en mycket viktig och snabbt växande bransch som starkt bidrar till Värmlands utveckling. Från Region Värmlands sida är vi därför mycket glada över att kunna bidra till det här magasinet som sprider en bra och inspirerande bild av Värmland till både värmlänningar och besökare, säger Stina Höök, ordförande i Regionala utvecklingsnämnden, Region Värmland.

Magasinet nominerades 2017 och 2018 till Publishingpriset i kategorin Årets Besöksguide. Magasinet trycks i 40.000 svenska och 15.000 engelska exemplar och distribueras till Turistbyråer och Infopoints i och utanför Värmland, hos annonsörer och medlemmar i Visit Värmland, på utvalda hotell och turistanläggningar, via Tågab, mässor, Karlstad Airport samt andra strategiska platser och större event. Magasinet distribueras även direkt till utvalda målgrupper samt finns för beställning och digitalt via visitvarmland.se

Magasinet kommer inför helgen att finnas att hämta vid Visit Värmlands entréplan vid Norra Strandgatan 17.

För mer information kontakta Mia Landin, vd Visit Värmland
E-post: mia.landin@visitvarmland.se, tel. 054-776 60 01