Nominera till Värmlands Turismpris 2021

Nu pågår nomineringsförfarandet till Värmlands Turismpris. Med Värmlands Turismpris uppmärksammar Visit Värmland ett företag eller organisation som på ett betydelsefullt sätt bidragit till att stärka Värmlands besöksnäring.

— Värmlands Turismpris är en årligen återkommande tävling där vinnaren går vidare till den riksomfattande tävlingen Stora Turismpriset. Tävlingen är en av årets viktigaste aktiviteter för Visit Värmland tillsammans med alla regionens kommuner att synliggöra vår viktiga besöksnäring. Med tanke på den extremt utmanande period vår besöksnäring har befunnit sig det dryga året känns priset extra viktigt i år då vi känner en stor stolthet över vår besöksnäring som behöver all uppmuntran, säger Mia Landin vd Visit Värmland.

Juryn består av Visit Värmlands styrelse. Priset, förutom diplom är en check på 10.000:- som ska användas till utbildning eller något annat som vinnaren anser kan vara till hjälp till att utveckla sin verkamhet ytterligare. Priset delas ut i mitten av september och vinnaren kommer också att uppmärksammas under Värmlands Besöksnäringsdagar 2021.

Nomineringsprocessen är öppen för alla, man kan även nominera sig själv senast den 31 juli.

Tre finalister utses av en jury bestående av Visit Värmlands styrelse. Finalisterna kommer att presenteras i Visit Värmlands kanaler med ett röstningsförfarande, där alla kan vara med och utse årets vinnare i Värmlands Turismpris.

Vinnaren av Värmlands Turismpris 2021 presenteras senast 14 september och blir även Värmlands kandidat till Stora Turismpriset 2021.

Kriterier för Värmlands Turismpris:

• Huvudkriterium: Pristagare bidrar till NYTÄNKANDE och INNOVATIV UTVECKLING av besöksnäringen

• Hållbarhetskriterium: Pristagaren utvecklar METODISK och MÅLMEDVETET en hållbar verksamhet

• Kunskapskriterium: Pristagaren utvecklar, sprider och delar nya färdigheter och kunskaper för att stärka besöksnäringen.

• Omställningskriterium: Pristagaren har under Corona-pandemin lyckats vända de negativa konsekvenserna av krisen till något som utvecklar verksamheten.

Nominera till Värmlands Turismpris 2021