Visit Värmland lanserar en helt ny besöksnäringswebb

Nu kan du besöka Visit Värmlands nya besöksnäringsplattform. En helt ny plattform som ska lyfta Värmlands besöksnäringsföretag och kommuner genom kvalitativt innehåll med inspirerande guider och funktioner som digitala kartor för vandring och cykling.

Projektet är finansierat av Region Värmland och är av stor vikt för att besöksnäringen i Värmland ska kunna forma och utveckla en digital samverkan med syfte att skapa en gemensam och optimerad marknadsföring av Värmland.

– Vi känner oss glada och stolta över att äntligen kunna presentera en helt ny webbplats som vi tillsammans med Värmlands kommuner kommer att uppdatera för att inspirera fler till att besöka Värmland, säger Mia Landin, vd på Visit Värmland.

Den nya webbplatsen har uppdaterats med en ny turismdatabas som Värmlands kommuner använder för att uppdatera aktuella evenemang och aktiviteter som finns i Värmland. Helt ny design, och fungerar i alla mobila enheter och du får en bättre upplevelse när du besöker visitvarmland.com genom en bättre struktur på sidan och nya funktioner. Webbplatsen ger besökaren nyheter, artiklar, Värmester-erbjudanden, tips på olika naturupplevelser och unika boenden som ska inspirera besökaren till att ta sig vidare till företagen för att boka sin nästa upplevelse i Värmland.

– Vi har under det senaste året sett en ökning av naturturism - att man vill uppleva saker i naturen. Vandring och cykel är ett sådana exempel som vi sett ett ökat intresse för. Därför har vi satsat på nya funktioner som till exempel ett digitaliserat sätt att visa Värmlands kvalitetssäkrade leder inom vandring och cykel där vi använder oss av kartjänsten Naturkartan, säger Mia Landin, vd på Visit Värmland.

Förutom nödvändig information kommer webbplatsen utvecklas vidare så att besökare ska kunna se vad som finns att göra runt omkring lederna i form av olika boenden, matställen och kultur. Alla Värmlands kommuner finns också representerade som destinationer där du kan ta del av vad som finns att göra i varje kommun. Webbplatsen lyfter även andra destinationer som bland annat Klarälvsbanan, Unionsleden, Värmlandsleder och Vänern där besökaren kan inspireras och få nödvändig information för en lyckad upplevelse.

– Det har varit ett gediget arbete där vi tillsammans med våra 18 kommuner och vår byrå Advant tagit fram en webbplats som ska lyfta hela Värmland på ett attraktivt sätt. Vi har under året arbetat med vår webbreferensgrupp bestående av sju representanter från Värmlands kommuner, genomfört ett antal workshops och utbildningar i vår nya turismdatabas samt i Wordpress för att vi ska kunna skapa content som inspirerar de som bor, besöker, lever och verkar i Värmland, säger Linnea Harefjord, Content Manager på Visit Värmland.

Visitvarmland.com är lanserad men utvecklingen fortsätter framåt med fler funktioner och uppdateringar som lanseras allteftersom.