Visit Värmland satsar på Värmester och Svemester

Visit Värmland satsar på Värmester och Svemester, släpper nytt nummer av magasin Värmland 2021/2022 och börjar med digitala besöksnäringsträffar, Viktigt på riktigt.

Flera insatser görs i samverkan med Värmlands kommuner för att stärka den värmländska besöksnäringen och de företag som än en gång står inför en osäker sommarsäsong.

– Genom vår Värmesterkampanj lyfter vi Värmland som en salig upptäcktsresa med olika aktiviteter och upplevelser inom bland annat vandring, cykling och paddling då vi kan se att intresset för naturturism och utomhusaktiviteter är och fortsatt kommer vara starkt. Målgruppen är vardagssmitande livsnjutare och de som bor i Värmland eller närliggande regioner som vill upptäcka eller återuppleva attraktiva platser i hela Värmland, säger Mia Landin, VD, Visit Värmland.

Den 16:e april släpper Visit Värmland och Region Värmland magasin Värmland. I årets upplaga hittar du allt från härliga vandringsäventyr, utflyktstips, Lottie Knutssons semesterpärlor, unika campingupplevelser, mathantverk genom en matkarta över Värmland med utvalda smultronställen samt historien om Sola i Karlstad och ett stort reportage om Dotter, artisten från Arvika som medverkade i årets melodifestival.

– Vi har sett ett stort intresse för magasinet, det väcker lust till resande och ger plats åt naturen, kulturen, historien och människorna som finns i Värmland. Det ska ge inspiration för alla som vill ”hemestra” och visar upp alla de möjligheter till upplevelser som Värmland har att erbjuda, säger Jenny Nohrén, Kommunikatör, Visit Värmland.

Visit Värmland medverkar även i Visit Swedens nya nationella marknadsföringssatsning inför sommaren. En Svemesterkampanj i två delar, De ofrivilliga turisternas guide till Sverige och en digital semestergenerator med över 600 restips. Målet med kampanjen är att inspirera till att se Sverige med nya ögon för att upptäcka fler upplevelser inom kategorierna äta, bo och göra. I tillägg till detta genomförs ytterligare en kampanj tillsammans med Visit Sweden via Tripadvisor för att bland annat synliggöra Värmlands besöksnäringsföretag.

Den 20:e april startar också Visit Värmlands digitala besöksnäringsträffar Viktigt på riktigt där du kan ta del av vad som händer inom besöksnäringen och på Visit Värmland. Först ut är Gunn Axelsson från Visit Värmland som pratar om Tillgänglig besöksnäring och hur det arbetet har bedrivits. Viktigt på riktigt sänds varje tisdag kl. 10 där företag inom besöksnäringen kan ta del av sändningen via visitvarmland.org.