Höglandet automatiserar HR, lön och bemanning i molnet

I en gemensam upphandling har fem småländska kommuner, Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda, valt Vismas integrerade molnlösning, för att öka automationen och utveckla arbetet inom HR, lön och bemanning.

– Vi ser fram emot ett fortsatt bra samarbete och god teknisk utveckling av ny automation som ytterligare underlättar processerna, säger Malin Claesson, HR-chef på Eksjö kommun.

Fem höglandskommuner, Aneby, Eksjö, Nässjö, Sävsjö och Vetlanda, väljer marknadsledande Visma Personec P och Medvind WFM för att utveckla och stärka arbetet med HR, lön och bemanning. Även arbetsmiljö, hälsa, rekrytering, LAS-hantering, kompetens och kursadministration ingår i upphandlingen.

Den integrerade lösningen erbjuder bland annat mobilitet och en digital anställningsprocess som stöttar chefer så att allt kopplat till rekrytering blir enkelt och rätt, hela vägen tills dess att avtalet är påskrivet. Även det digitalt förstås.

– De här höglänta kommunerna tar också ett betydelsefullt steg mot framtiden genom att följa samhällstrenden och sträcka sig mot molnet. Det gynnar deras fortsatta digitaliseringsresa och möjliggör för chefer och anställda inom HR och lön att fokusera mer på kärnverksamheten, säger Sofia Gerstenfeld.

För mer information kontakta

Sofia Gerstenfeld, vd Visma Enterprise, 010-141 15 01, sofia.gerstenfeld@visma.com

Julia Nord, säljansvarig Visma Enterprise, 072-362 70 08, julia.nord@visma.com

• digitalisering