Lamooi Accounting och Revisionären får Visma Accounting Awards 2018

För första gången delades Vismas pris Accounting Awards ut ikväll, på Fotografiska muséet i Stockholm. Vinnare i kategorin Företagarnas pris blev Lamooi Accounting i Stockholm och Medarbetarnas pris gick till Revisionären i Piteå.

– Redovisning och revision är en bransch under starkt omvandlingstryck och vi vill uppmärksamma byråer som är framgångsrika och sätter sina kunder och medarbetare i fokus, säger Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs.

Visma Accounting Awards är ett nyinstiftat pris med syftet att hylla redovisningsbyråer som utvecklar både näringslivet och sina medarbetare. Vinnarna i årets upplaga är Lamooi Accounting i Stockholm och Revisionären i Piteå, som ikväll fick ta emot priset av Visma Spcs vd Daniel de Sousa på Fotografiska muséet i Stockholm. Priset är en halvdagsutbildning med Vismas branschexpert Jan Söderqvist.

Företagarnas pris går till en byrå som hjälper sina kunder att nå sina mål och har ett modernt arbetssätt. Medarbetarnas pris delas ut till en byrå som kännetecknas av utveckling, omtanke, arbetsglädje och som får medarbetarna att växa.

Juryns motivering:

"Lamooi Accounting har fokus på kundernas resultat och måluppfyllelse. Den här vinnarbyrån utnyttjar digitalisering på flera olika sätt i samarbetet med sina kunder och kan därmed ständigt överträffa kundens förväntningar. En riktig affärscoach!"

"Sällan har vi sett stoltare medarbetare! De är stolta över sin ledning, sig själva och sitt uppdrag – att hjälpa landets företagare framåt. Revisionären bygger hela sin framtid på glada och nöjda medarbetare eftersom man vet att det avspeglas i kundrelationen."

– Modern teknik underlättar samarbetet mellan kunder och byrån och snabbar på omställningen till att jobba mer med rådgivning och affärsutveckling. Genom att få kundernas affärer att blomstra kan dagens redovisningskonsulter faktiskt förändra världen och växa själva på en och samma gång, säger Daniel de Sousa.

Totalt kom det in 67 nomineringar till Visma Accounting Awards 2018. Vinnarna tillkännagavs ikväll på Vismas event Forward 2018 på Fotografiska muséet i Stockholm.

Juryn som utsett vinnarna har bestått av Charlotte von Sydow, HR Manager, Daniel de Sousa vd, Erik Bergseth, Customer Journey Manager för redovisningsbranschen och Boo Gunnarsson, företagarexpert. Samtliga är från Visma Spcs.

För mer information, kontakta gärna:
Daniel de Sousa, vd för Visma Spcs, 070-335 86 84, daniel.de.sousa@visma.com
Maria Nickolausson, Digital Change Manager Accounting Offices Visma Spcs, 070-377 77 58, maria.nickolausson@visma.com

• digitalisering

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 800 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster. Koncernen har fler än 8 500 anställda och omsatte 9 146 miljoner norska kronor 2017.