PharmaSolutions receptexpeditionssystem för nya apoteksmarknaden godkänt

Apotekens Service har nu testat och godkänt PharmaSuite, det receptexpeditions-system som PharmaSolutions har utvecklat som lösning för apoteksmarknaden. PharmaSolutions blir därmed den första leverantören att erbjuda ett godkänt system till den avreglerade apoteksmarknaden i Sverige.

PharmaSuite är en komplett butiksdatalösning med tillhörande receptexpeditionsmodul. Lösningen bygger på Vismas butiksdatasystem Visma Retail Suite och är speciellt framtagen för aktörerna på den omreglerade apoteksmarknaden där kraven är stora på säkerhet och anpassningsbarhet.

Apotekens Service har uppdraget att testa och godkänna de receptexpeditionssystem som utvecklas för den nya apoteksmarknaden, samt apoteksaktörernas införande av systemen. PharmaSolutions har nu fått godkännande för att produktionssätta sitt receptexpeditionssystem PharmaSuite den 15 april.

- Godkännandet är en viktig milstolpe för hela avregleringens framskridande men framförallt för alla våra kunder som nu får en kvittens på att de valt en bra leverantör och ett godkänt system. Vi är naturligtvis extra stolta över att vara först ut och det innebär att vi nu helt kan fokusera på att leverera bästa tänkbara stöd till våra kunder, säger Henrik Larsson, VD för PharmaSolutions.

Pressrelease 2010-03-31 från Apotekens Service >

För ytterligare information kontakta gärna:
Henrik Larsson, vd PharmaSolutions, +46 730 570 222, henrik.larsson@pharmasolutions.se

Om PharmaSolutions
PharmaSolutions (Visma ITSirius Pharma Solutions AB) samägs av Visma och Sirius IT. PharmaSolutions fokuserar på att erbjuda nya och gamla apoteksaktörer en stabil partner med gediget kunnande och verksamhetskompetens inom apotek och retail.
Läs mer på www.pharmasolutions.se

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.500 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts 1.000 personer.