PostNord väljer systemstöd från Visma för egen lönehantering

Beslutet att ta hem sin lönehantering som idag är outsourcad skapar flera nya arbetstillfällen hos PostNord. Runt 25 000 löner kommer att betalas ut varje månad från nybildade Shared Service Center med HR-plus från Visma, som effektivt systemstöd.

– Vi är väldigt glada för förtroendet att få leverera HR-plus till PostNord säger Sofia Gerstenfeld, vd på Visma Enterprise. Ett kraftfullt lönesystem som gör det lätt att göra rätt. I HR-plus automatiseras och kvalitetssäkras löneprocessen. Öppna API'er* gör det möjligt att enkelt skapa integrationer för att binda samman processer och flöden som korsar gränserna mellan lönesystemet och PostNords övriga stödsystem.

PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. De spelar en viktig roll för näringsliv och samhälle.

Varför valde ni HR-plus från Visma?

– PostNord hade en i förväg definierad utvärderingsmodell och vi valde HR-plus 8 i konkurrens med andra SaaS-tjänster, eftersom det var den lösningen som hade bäst funktionalitet och var mest prisvärd för vårt behov svarar Magnus Friborg, Chef HR Digital och Analys på PostNord.

*API är en förkortning för Application Programming Interface.

Läs mer om HR-plus här

För mer information, kontakta:

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise AB,
010-141 15 01, sofia.gerstenfeld@visma.com

Charlotte Goemans, Senior Sales Executive, Visma Enterprise AB,
0761-08 81 82, charlotte.goemans@visma.com

• digitalisering

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med 12 500 anställda, 1 000 000 kunder och en omsättning på 1 741 miljoner euro under 2020 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Sofia Gerstenfeld

VD Visma Enterprise AB 010-141 15 01