Region Stockholm tecknar ytterligare ett ramavtal med Visma

I mars 2021 blev det klart att Visma Consulting är en av de leverantörer som valts ut att teckna ett ramavtal med Region Stockholm. Det är det andra ramavtalet regionen tecknar med Visma Consulting på kort tid.

Det nya ramavtalet omfattar systemutveckling och systemintegration och Region Stockholm ska enligt ramavtalet avropa uppdragskonsulttjänster. Avtalet sträcker sig upp till fyra år.

– Visma är en komplett digitaliseringspartner för både företag och offentlig sektor. Därmed kan vi ge regionen, organisationerna och bolagen som omfattas av ramavtalet det kvalitativa och kompetenta stöd som de efterfrågar. Visma är redan idag stolt leverantör av digitala tjänster till Regionen och med avtalet IT-konsulttjänster får Visma ytterligare möjligheter att leverera kvalitativa tjänster inom IT. Vi ser verkligen fram emot att hjälpa Regionen i deras digitala resa, säger Ander Sjölander, affärsområdesansvarig på Visma Consulting.

Visma har god kännedom om Region Stockholm och har i nuläget pågående åtaganden inom området digitala tjänster och kommunikation för SLSO, Karolinska Universitetssjukhuset, Folktandvården, Locum, Kulturförvaltningen och Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag.

Förvaltningar, nämnder och bolag som omfattas av ramavtalet:

Regionledningskontoret, Hälso- och sjukvårdsnämnden, Stockholms läns sjukvårdsområde, Karolinska Universitetssjukhuset, Fastighets- och servicenämnden, Tillväxt- och regionplaneförvaltningen, Patientnämnden, Kulturförvaltningen, Revisorskollegiet, Ambulanssjukvården i Storstockholm, Danderyds sjukhus, Norrtäljes Gemensamma Hälso-, sjukvård- och omsorgsbolag, Folktandvården Stockholms län, Stockholms läns Landstings Internfinans, Locum, Landstingens ömsesidiga försäkringsbolag, MediCarrier, S:t Eriks Ögonsjukhus, Södersjukhuset, Södertälje sjukhus, Landstingens Ömsesidiga Försäkringsbolag.

För mer information, kontakta:

Richard Börjesson, vd Visma Consulting, 070-5989200, richard.borjesson@visma.com

• digitalisering
  • it-konsulttjänster
  • offentlig sektor

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Richard Börjesson

VD Visma Consulting AB 070-5989200