Skånekommuner väljer Visma för HR, lön och bemanning

Fem kommuner – Östra Göinge, Osby, Bromölla, Hörby och Höör –väljer Vismas integrerade lösning Personec P och Medvind WFM för att utveckla HR-, löne- och bemanningsarbetet samt möjliggöra ett ökat samarbete mellan kommunerna.

– Det var ett viktigt krav att systemet skulle vara funktionellt och enkelt att använda, inte bara för oss som jobbar med HR och lön utan även för alla chefer, säger Ingela Tunel, HR-chef på Östra Göinge kommun.

Fem kommuner i Skåne – Östra Göinge, Osby, Bromölla, Hörby och Höör – väljer marknadsledande Visma Personec P och Medvind WFM som erbjuder mobilitet och ett användarvänligt gemensamt webbgränssnitt, för att utveckla och stärka HR-, löne- och bemanningsarbetet.

Den moderna och integrerade lösningen möjliggör även ett ökat samarbete mellan de fem kommunerna, som redan driver ett it-bolag och genomförde upphandlingen tillsammans.

– Varje liten kommun är oerhört sårbar. Genom att samarbeta går det att minska risken, samtidigt som vi sänker kostnaderna och möjliggör bättre kompetensutveckling. I Östra Göinge och Osby har vi redan slagit ihop våra lönefunktioner. Att vi nu får samma system betyder att vi kan fördjupa kunskapen och använda våra resurser bättre, säger Ingela Tunel.

– Att inte mindre än fem kommuner väljer att samarbeta med oss visar på styrkan i vår långsiktiga satsning på en komplett lösning för HR, lön och bemanning. Användarvänligheten är alltid i fokus när vi utvecklar nya gränssnitt och automationslösningar. Just nu pågår spännande projekt som på sikt ger kommunerna än större möjligheter – bland annat med stöd av AI och maskininlärning, säger Sofia Gerstenfeld, vd Visma Enterprise.

För mer information kontakta:

Sofia Gerstenfeld, VD för Visma Enterprise, 010-141 15 01, sofia.gerstenfeld@visma.com

Anders Medeborn, Senior Sales Executive, 072 528 11 95, anders.medeborn@visma.com

• lönesystem

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Sofia Gerstenfeld

VD Visma Enterprise AB 010-141 15 01