SKL Kommentus Inköpscentral valde Visma Collectors

Från den 21 november 2011 har 1 100 myndigheter möjlighet att avropa inkassotjänster genom ett nyupphandlat avtal mellan SKL Kommentus Inköpscentral AB och Visma Collectors AB.

Avtalet ger Visma Collectors en speciell position i förhållande till Sveriges kommuner och landsting. Avtalet gäller till och med 20 november 2014 med möjlighet till förlängning i två år.

– Visma är ledande leverantör av krav- och inkassotjänster för offentlig sektor. Vår långa erfarenhet kombinerat med höga etiska krav och ”inkasso med hjärtat” gör att vi kan stoltsera med såväl en hög lyckandegrad som nöjda kunder. Samtidigt är vi väl medvetna om den uppmärksamhet som alltid finns riktad mot en offentlig verksamhet och balanserar därför i allt vi gör det så kallade rättvisekravet med vanlig medmänsklighet, säger Michael Marchal, vd för Visma Collectors.

Michael Marchal, vd för Visma Collectors, 042-24 74 00, michael.marchal@visma.se