Svenska Möten framtidssäkrar med Visma.net

Företaget Svenska Möten letade efter ett flexibelt och framtidssäkert affärssystem. Valet föll på Vismas nya molntjänst Visma.net.

Tillsammans med sin partner SLLOP kan Visma Software därmed också presentera den första kunden på den nya molntjänsten Visma.net med finansmodul, automatiska betalningar, e-fakturahantering och crm-funktionalitet.

Svenska Möten letade länge efter ett flexiblare affärssystem som passade deras verksamhet och bestämde sig slutligen för att välja Vismas molntjänst. Fyra medarbetare kommer dagligen att jobba i systemet och ledningsgruppen kommer att plocka ut rapporter löpande.

− Vi valde Visma.net för dess flexibilitet och tillgänglighet för användarna. Vi ger också en konkurrensfördel till våra medarbetare, genom kompetenshöjning, då de är pionjärer i ett system som har en stor potential i Sverige, säger Marcus Åkerlind, IT- chef och controller på Svenska Möten.

− Om det inte hade varit Visma som lanserade en ny molntjänst så hade vi nog väntat, men det känns som om både vi och Visma kommer att vinna på detta val i framtiden, konstaterar Marcus Åkerlind.

ŸLäs mer om Visma.net

Carola Lissel, vd för Visma Software, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com
Marcus Åkerlind, IT chef / Controller Svenska Möten, 0703-19 92 32, marcus.akerlind@svenskamoten.se

Svenska Möten är ett bokningsbolag för konferens och möten samt en medlemsorganisation för konferensanläggningar. Svenska Mötens utvalda anläggningar står för 25 procent av den totala svenska mötesindustrin. Läs mer på www.svenskamoten.se