Sveriges kommuner och regioner väljer kravhantering från Visma

SKL Kommentus, som erbjuder offentlig sektor avtal och tjänster inom inköp och HR och ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), väljer Visma Financial Solutions för sina inkasso- och påminnelsetjänster.

– Nu tar vi ännu ett kliv för att bli den självklara partnern när det gäller ansvarsfull och hållbar kravhantering, säger Magnus Månsson, vd på Visma Financial Solutions.

SKL Kommentus och Visma Financial Solutions har ingått ett nytt avtal för inkasso- och påminnelsetjänster, vilket innebär att Visma blir leverantör för fordringshantering inom kommuner och regioner. Avtalet löper på två år.

SKL Kommentus ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av landets alla kommuner. SKL Kommentus erbjuder offentlig sektor avtal och tjänster inom offentliga inköp och HR. Målet med verksamheten är att underlätta vardagen inom offentlig sektor samt frigöra resurser till välfärden och bidra till ett mer hållbart samhälle.

– Vi brinner också för att förenkla och effektivisera affärsprocesser och därför är vi väldigt glada och stolta över att SKR valt Visma Financial Solutions som leverantör. Vi har dessutom bevisat sedan tidigare att vi kan erbjuda en effektiv och lönsam kravhantering utan att göra avkall på gäldenärens service och upplevelse, säger Magnus Månsson.

Visma Financial Solutions är en av landets ledande aktörer inom fordringshantering för offentlig och privat sektor. Bolaget erbjuder skräddarsydda lösningar som även finns integrerade i Vismas olika ekonomisystem. Målet är att förenkla och effektivisera kundernas fakturerings- och kravprocesser.

För mer information, kontakta gärna:

Magnus Månsson, MD på Visma Financial Solutions, 070-258 53 47, magnus.mansson@visma.com

Magnus Linné, försäljningschef på Visma, 073-374 56 33,magnus.linne@visma.com

• digitalisering

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Magnus Månsson

VD på Visma Financial Solutions