Visma breddar sitt utbud med multifunktionsprinters från Ricoh

Visma har tecknat avtal med IT-företaget Ricoh. Avtalet ger kunder hos Visma Advantage kraftigt rabatterade priser på printerlösningar. Tillsammans har Visma Advantage och Ricoh tagit fram tre konkurrenskraftiga lösningar med multifunktionsprinters anpassade för både det lilla och stora kontoret.

– För oss var det viktigt att hitta en partner med hög närvaro över hela Sverige. Som servicepartner finns Ricoh representerade på 35 platser i landet. De har dessutom kontroll över hela säljledet, vilket minimerar risken för oförutsedda problem. Ricoh står även i framkant när det gäller innovation, och med det nya avtalet kan vi erbjuda våra kunder låga priser och starka villkor, säger Daniel Saldenius, partneransvarig hos Visma Advantage.

Printerlösningar för alla typer av kontor
Visma Advantage och Ricoh har tillsammans plockat fram tre olika paket med printerlösningar. Paketen innehåller multifunktionsprinters som är anpassade för det mindre, det mellanstora och det större kontoret. De konkurrenskraftiga priserna innefattar även full service och support för största möjliga driftsäkerhet.

– Vi ser stora fördelar med Vismas tydliga och effektiva processer som gör att vi kan försörja ett stort antal nya anslutna kunder. Vi är stolta över att vi valdes som ny partner i hård konkurrens, säger Emil Rosén, försäljningschef i regionen som samordnar avtalet för Ricoh Sverige AB.

För mer information kontakta
Daniel Saldenius, leverantörsansvarig hos Visma Advantage, 010-141 29 07, daniel.saldenius@visma.com
Magnus Idén, försäljningschef SMB/KAM hos Ricoh Sverige AB, 08-734 33 39, magnus.iden@ricoh.se

Om Ricoh
Ricoh är ett globalt IT-företag som erbjuder helhetslösningar inom utskrift och tryck, video- och konferens, IT-infrastruktur och en mängd andra områden. Tack vare verksamhet och service på över 30 orter i Sverige och i nästan 200 länder globalt finns de alltid nära dig som kund. Ricoh är en ledande tillverkare inom flera IT-områden och har 500 medarbetare i Sverige och 109 000 världen över.

Om Visma Advantage
Visma Advantage är en del av Visma-koncernen och samförhandlar inköpsavtal för cirka 15 000 företag. Den samlade köpkraften gör det möjligt att förhandla fram ett starkt erbjudande hos en stor mängd olika företag. De företag som är kunder hos Visma Advantage erbjuds inköpsavtal inom ett 50-tal områden, bland annat inom resor, hotell och kontorsmaterial.

• inköp

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 500 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 300 000 använder Visma som hostingpartner. Koncernen har 5 500 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.

Henrik Salwén

VD Visma Advantage AB 010-141 29 02