Visma förvärvar Flex Applications och stärker erbjudandet inom HRM-lösningar

Visma växer på den nordiska marknaden med förvärv av Flex Applications, ett mjukvarubolag med HRM-lösningar för stora och medelstora svenska och nordiska bolag.

- Vi har följt Flex Applications under en lång tid och är imponerade av vad de åstadkommit inom mjukvara för personaladministration. Vi är oerhört glada över att nu få välkomna dem in i Visma-familjen, säger Carola Lissel, Strategy Director på Visma i Sverige.

Med Norden som bas har Visma vuxit och blivit en av Europas ledande leverantör av molnbaserad mjukvara (SaaS) till både privat och offentlig sektor. Under 2022 har Visma ytterligare förstärkt den ställningen genom organisk tillväxt och nya förvärv. Förvärvet av Flex Applications blir Vismas 36:e förvärv hittills i år.

- Gemensamt för samtliga bolag som Visma förvärvat är att de levererar framgångsrika molntjänster med hög kundnöjdhet och har en betydande tillväxtpotential. Flex Applications stärker vår tillväxtstrategi ytterligare som ett välskött bolag med starka produkter i sin nisch, fortsätter Carola Lissel.

- Att bli en del av Visma-familjen var ett strategiskt beslut i syfte att skapa de bästa förutsättningarna för framtida utveckling, och valet av aktör har skett med stor omsorg. Framförallt handlade det om att Visma verkligen kan vår bransch. Dessutom är det en trygg och stabil aktör med fokus på långsiktighet som jag har ett stort förtroende för, säger Björn Jareblad, vd på Flex Applications.

Om Flex Applications

Flex Applications har användare i Sverige, Norge, Danmark samt Finland och 2021 var bolagets omsättning 163 MSEK. Flex Applications, med 140 anställda, kommer att fortsätta drivas som ett eget bolag, i samma lokaler, med samma namn och ledning som idag.

Flex Applications grundades 1990 och har huvudkontor i Örebro men verksamhet på flera orter i Sverige samt i Oslo. Bolaget erbjuder mjukvara med fokus på personaladministration för stora och medelstora privata bolag i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

---------------------
      Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Tillsammans är vi 13 500 anställda som är dedikerade till att göra morgondagen bättre för våra 1 400 000 privata och offentliga kunder i Europa och Latinamerika. 2021 hade Visma en omsättning på 2 081 miljoner euro. Besök oss på visma.se.