Visma levererar lönesystem till MAX Burgers

Systemet HR-plus automatiserar löneprocessen och gör det möjligt för företag att fokusera på andra arbetsuppgifter och mer strategiskt arbete. Nu lägger Visma till MAX Burgers bland sina kunder. Ett starkt växande företag med ca 6 000 löner varje månad.

– Vi är otroligt glada för förtroendet att få leverera HR-plus lön till MAX Burgers, säger Sofia Gerstenfeld, vd på Visma Enterprise. HR-plus är ett kraftfullt lönesystem som kommer att bidra till förändrade och effektiviserade arbetssätt med automatiska och kvalitetssäkrade löneprocesser. Allt med stöd av den senaste tekniken.

Fler funktioner
I HR-plus lön ingår även de lönenära funktionerna; LAS, lönerevision, Sjuk/Rehab och Resa. Implementeringen startar under hösten 2021 och första lönerna i nya lönesystemet betalas ut i oktober 2022.

Varför valde ni HR-plus lön från Visma?
Vi har velat gå bort från stora manuella insatser och handpåläggning till att automatisera processer. Målet har varit att lösgöra tid och kunna fokusera på att vara ett stöd för våra kollegor i lönerelaterade frågor, och där har HR-plus varit en starkt bidragande faktor, säger Maria Markström, lönechef på MAX Burgers.

Vill du veta mer om HR-plus? Klicka här!

Sofia Gerstenfeld, vd för Visma Enterprise AB, 010-141 15 01, sofia.gerstenfeld@visma.com
Maria Markström, lönechef på MAX Burgers AB, 0920-89 000, maria.markstrom@max.se

Om MAX Burgers
MAX Burgers grundades 1968 och är Sveriges äldsta burgarkedja. MAX vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare. Både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället.

Om Visma Enterprise
Visma Enterprise utvecklar lösningar som automatiserar och förenklar verksamhetskritiska processer. Det ger våra kunder och deras medarbetare möjlighet att fokusera på det som gör dem framgångsrika.

---------------------
Visma är en ledande leverantör av affärskritisk programvara, för effektivare och starkare samhällen. Vi förenklar och automatiserar arbetet för företag och organisationer av alla storlekar och därigenom förbättrar vi människors vardag. Med 13 600 anställda, 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central-, Östeuropa samt Latinamerika och en omsättning på 1 741 miljoner euro år 2020 är vi engagerade i att göra morgondagen bättre än idag. Besök oss på visma.se.

Sofia Gerstenfeld

VD Visma Enterprise AB 010-141 15 01