Visma och Synoptik i nytt samarbete

Visma har tecknat avtal med Synoptik, en av Sveriges största leverantörer av glasögon till företag. Avtalet innebär att Visma nu kan erbjuda små och medelstora företag samma pris på skydds- och terminalglasögon som endast Synoptiks större avtalskunder får.

– Vi har efter en upphandling nu tecknat avtal med Synoptik, vilket gläder oss väldigt mycket. Detta är ett starkt avtal som kommer att göra skillnad för våra kunder, säger Henrik Salwén, vd för Visma Advantage.

Efterfrågat av Vismas kunder
– Vi har kunnat se ett behov av den här typen av avtal hos våra kunder och vi känner att Synoptiks erfarenhet och service motsvarar det vi söker. Vi tror att vårt avtal med Synoptik kommer att fylla våra kunders behov inom området, säger Henrik Salwén.

– Vi vet att många företag har efterlyst en leverantör av skydds- och terminalglasögon och eftersom Visma Advantage är en del av företagens vardag kommer det vara naturligt att använda sig av det avtal som finns via Visma Advantage, säger Patrik Syde, chef för företagsförsäljning på Synoptik.

Många kunder gör det möjligt
Den stora mängden kunder hos Visma Advantage medför att man kan förhandla fram ett riktigt bra helhetserbjudande hos Synoptik. Avtalet riktar sig till de företag som är kunder hos Visma Advantage och som använder Vismas inköpsportal.

Synoptik är landets ledande optikerkedjor och är rikstäckande med 104 butiker. Tack vare det nya samarbetet kan Visma Advantage nu erbjuda sina kunder samma typ av avtal som Synoptiks största kunder har tillgång till.

– Det som fick oss att vilja samarbeta med Visma Advantage är den bredd och kunskap som finns inom området att effektivisera inköpen för företag, säger Patrik Syde på Synoptik.

Inköpsportal för företag
Visma Advantage gör upphandlingar av ramavtal för över 8 500 små och medelstora företag och organisationer. Avtalen finns tillgängliga i Visma Advantages inköpsportal.

Henrik Salwén, vd för Visma Advantage AB, 0708-16 66 11, henrik.salwen@visma.se
Patrik Syde, chef för företagsförsäljning på Synoptik, 0701-90 10 04, psy@synoptik.se