Visma överlåter leveransorganisationen för Visma PX till Sundbom & Partners Holding AB

Visma Software AB fördjupar samarbetet med Sundbom & Partners-koncernen genom att överlåta leveransorganisationen för affärssystemet Visma PX. Det fortsatta gemensamma målet är att främja både befintliga och framtida kunders digitalisering.

– Med Sundbom & Partners vid rodret för Visma PX kan fler kunder göra integrationer, uppgraderingar och anpassningar ännu snabbare. Det främjar både digitalisering och modernisering, något kunderna behöver och efterfrågar, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

Visma Software och Sundbom & Partners tar nästa steg i sitt samarbete genom en överlåtelse från Visma av leveransorganisationen för affärssystemet Visma PX till Sundbom & Partners. Det fortsatta gemensamma målet är att möta efterfrågan på modernisering samt att främja både befintliga och framtida kunders digitalisering.

I och med överlåtelsen äger Sundbom & Partners Holding AB från och med 1 oktober 2020 helhetsansvaret för tjänster kring affärssystemet Visma PX, löpande konsulttjänster, utveckling av kundspecifika lösningar och support inkluderade. Denna verksamhet kommer att bedrivas i ett separat, nystartat dotterbolag till Sundbom & Partners Holding AB. Visma Software behåller ansvaret för försäljning och utveckling av produkten, i nära samarbete med det nya bolaget. Per den 1 oktober 2020 flyttar sju av Visma Softwares medarbetare över sin anställning till detta nya bolag.

– Det här är en strategisk och viktig affär för vårt fokus på tid- och projektintensiva kunder. System- och ekonomitjänster kring Visma PX är redan idag en stor del av vår verksamhet och att nu fullt ut kunna fokusera på att hjälpa företag framåt och vidare med Visma PX är en uppgift vi tar oss an med stor energi och entusiasm. Vi välkomnar också våra nya kollegor till ett stärkt och taggat team, säger Per Sundbom vd för och grundare av Sundbom & Partners.

För mer information, kontakta gärna:

Carola Lissel, vd för Visma Software, 070-426 61 16, carola.lissel@visma.com

Per Sundbom, vd Sundbom & Partners, 070-590 81 30, per.sundbom@sundbompartners.se

Om Sundbom & Partner:

Sundbom & Partners erbjuder kvalificerade konsulttjänster inom ekonomi och affärssystem med fokus på tid- och projektintensiva verksamheter. De är också återförsäljare av resurshanteringsverktyget Silverbucket som kan integreras med bland annat Visma PX.

• affärssystem

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Carola Lissel

Strategy Director Visma Sverige 010-141 27 57