Visma satsar på IT-drift och teknisk service i Norden

Vismas retaildivision samlar nu sina IT-tjänster inom drift, installation, teknisk service och support till ett och samma bolag, Visma EssCom.

– Vi kommer att erbjuda en bredare tjänsteportfölj samt ta tillvara på kunskap och erfarenheter på ett helt nytt sätt. Det gör att vi ännu bättre kan förebygga problem och förbättra våra kunders IT-miljöer, säger Henrik Archenholtz, vd för Visma EssCom.

Satsningen innebär att bolag i Sverige, Norge och Danmark kommer att kunna leverera liknande tjänster i nära samarbete med varandra.

Ökat krav på tillgänglighet
Dagens IT-system blir allt mer komplexa och affärskritiska för många företag. Såväl försäljning som kundkontakt är beroende av att systemen alltid fungerar – i en kritisk situation måste åtgärder ske snabbt och effektivt.

– Vi ser ett ökat krav från våra kunder på tillgänglighet i form av molnlösningar och mobilitet. Genom att samla befintliga tjänster i ett och samma bolag kan vi möta de IT-utmaningar som företag i dag ställs inför på ett bättre sätt, säger Peter Fischer, divisionsdirektör för Visma Retail.

Om Visma EssCom
Visma EssCom ingår i Visma Retail-divisionen och är ett rikstäckande företag med många års erfarenhet av affärskritiska system i butiker, restauranger och på fordon. Företaget servar, installerar, driftar och supporterar IT-system i syfte att minimera driftstopp och intäktsbortfall. Visma EssCom hanterar cirka 165 000 ärenden per år och har 150 anställda.

Läs mer: http://www.visma.se/esscom

För mer information kontakta
Henrik Archenholtz, vd för Visma EssCom, +46 70 242 63 95, henrik.archenholtz@visma.com