Visma skapar standardlösning för hjälpmedelscentraler

I nära samarbete med två av sina samarbetspartners – Sundit och Direktkonsult – blir Visma nu även det naturliga valet av affärssystem för hjälpmedelscentraler och förrådsverksamhet i Sverige och Norden.

– Många pusselbitar har fallit på plats och tillsammans med våra kunders praktiska erfarenheter närmar vi oss målet med en standardlösning för hjälpmedelcentraler. Dessa kräver komplicerade logistiklösningar med snabb och enkel tillgång till korrekt information, säger Carola Lissel, channel manager på Visma Software AB.

Den starka logistiklösningen som finns i affärssystemet Visma Business lämpar sig väldigt bra i denna komplexa och materialintensiva bransch. Lösningen för hjälpmedelslogistik, som Vismas återförsäljare Sundit levererar, kan nu kompletteras med upphandlingslösningar från Visma Opic. Därigenom skapas stöd för hela processen.

– Våra återförsäljare Sundit och Direktkonsult har stor erfarenhet och bred kompetens genom sina många kundkontakter och installationer. Nu bygger vi vidare på detta genom att även starta en användarförening.

För mer information kontakta
Carola Lissel, channel manager Visma Software AB, 08-693 90 00, carola.lissel@visma.com

• affärssystem
  • hjälpmedelscentral

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har drygt 4.000 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts cirka 1.200 personer.