Visma är nu största avsändaren av lönebesked i Kivra

I november 2019 blev det möjligt för Visma Spcs kunder att skicka lönebesked digitalt via Kivra. Sedan dess har nästan 4 000 småföretag anslutit sig till tjänsten. Det innebär att Visma Spcs nu är den största avsändaren av lönebesked i Kivra.

– Vi vill att småföretagare ska kunna fokusera på det de gör bäst – driva sina företag. Därför behöver de smarta och hållbara digitala lösningar. Möjligheten att skicka lönebesked i Kivra är en sådan, det går snabbt och smidigt och man behöver inte fundera på vare sig säkerhet eller lagar och regler, säger Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs.

Visma Spcs är den leverantör som flest småföretag i Sverige använder för sin bokföring, fakturering och lönehantering. Sedan november 2019 har Visma Spcs ett samarbete med Kivra som gör det möjligt för Visma Spcs kunder att skicka lönebesked digitalt via Kivra. På bara två månader har nästan 4 000 småföretag anslutit sig till tjänsten. Det gör att Visma Spcs nu är den största distributören av lönebesked i Kivra.

Kivra är ett tillägg till tjänsten Mitt Lönebesked, som i sin tur aktiveras i Visma Lön. Genom att använda Mitt Lönebesked aktiveras alla anställda med tillgång till Mitt Lönebesked automatiskt i Kivra. Det sparar tid för de som administrerar lönerna och snabbar på hela löneprocessen.

– Vi är stolta över samarbetet med Visma Spcs. Tack vare en fantastisk paketering och enkel process för anslutning har Visma Spcs på kort tid anslutit nästan 4 000 företag. Vi ser fram emot ett fortsatt framgångsrikt samarbete, säger Anna Bäck, vd för Kivra.

I Sverige finns omkring en miljon registrerade företag. Av dessa är den stora merparten, 96 procent, små företag med upp till nio anställda.

För mer information, kontakta gärna:
Charlotte von Sydow, vd för Visma Spcs, 070-392 01 22, charlotte.von.sydow@visma.com
Adam Wetterstrand, produktägare för Visma Lön, 070-558 52 30, adam.wetterstrand@visma.com

Fakta: Fördelar för småföretagare att skicka lönebesked i Kivra:

• Säkert – all post levereras krypterad och säkert.
  • Tryggt – Kivra skyddar den anställdes personuppgifter i enlighet med GDPR.
  • Snabbt, smidigt och – inte minst – digitalt.
  • Miljövänligt – kräver inga papper eller transporter.

Om Kivra
Kivra är en tjänst där miljontals svenskar får sin viktiga post digitalt. Och snart även kvitton. Tjänsten växer snabbt. Både med nya användare och anslutna företag och myndigheter. Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

---------------------
Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 10 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 199 miljoner euro under 2018 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Charlotte von Sydow

Vd på Visma Spcs