Vistaprint öppnar nytt kontor i Tyskland

Venlo, Nederländerna – 17 maj 2010 – Vistaprint N.V. (Nasdaq: VPRT), företaget som erbjuder produkter och tjänster för småföretag och till hemmet, tillkännagav idag öppnandet av ett nytt kundservicekontor i Berlin. Tack vare denna nya anläggning kan Vistaprint fortsätta att erbjuda förstklassig kundservice till tyska, nederländska, skandinaviska och östeuropeiska kunder. Det nya kontoret kommer att erbjuda service via telefon och e-post till ett antal större Europeiska marknader.

”Berlin är en idealisk plats att bygga upp ett flerspråkigt kundservicecenter som kan betjäna flertalet europeiska marknader”, sa Matthias Heinig, chef för Vistaprints kundservicekontor i Berlin. ”Vi tror att detta läge ger oss möjligheten att fortsätta att anställa högkvalificerad personal och expandera vår kundservice på viktiga marknader. Vistaprints anställda på detta nya kundservicecenter kommer att ge designsupport samt erbjuda kunderna mervärde genom att hjälpa dem att skapa personliga produkter och tjänster. ”

Utöver kontoret i Berlin har Vistaprint kundservicecenter i Montego Bay på Jamaica samt i Tunis och har över 450 anställda inom kundservice globalt. Vistaprint har över 8 miljoner kunder årligen samt 23 lokala hemsidor runtom i världen vilket innebär att företaget når över 120 länder. Europa fortsätter att vara en av Vistaprints snabbast växande regioner.

”Vistaprints expansion i Europa har alltid varit en del av företagets utvecklingsplan och vi fortsätter att göra riktade investeringar globalt”, sa Janet Holian, koncernchef för Vistaprint Europa. ”Vi är övertygade om att kundservicecentret i Berlin kommer att göra det möjligt för oss att mer effektivt betjäna våra kunder. Detta nya kontor visar tydligt vårt åtagande gentemot våra kunder i Tyskland, Nederländerna, Skandinavien och Östeuropa samt vår önskan att tillgodose deras behov av produkter såväl till företaget som till hemmet. ”

Vistaprints kontor i Berlin rymmer idag över 50 anställda med möjlighet för expansion i framtiden.

Vistaprint erbjuder kunder bekvämlighet genom att tillhandahålla produkter som de kan lita på. Produkterna är högkvalitativa, prisvärda tryckta produkter såsom visitkort, vykort, adressetiketter och banderoller; reklamprodukter såsom kepsar och t-shirts; samt marknadsföringsmaterial såsom hemsidor och e-postmarknadsföring. Att beställa produkter från Vistaprint är enkelt; kunderna går bara online, 24 timmar om dygnet, designar sina produkter och beställer med ett klick. De flesta produkter kan designas, beställas och levereras inom bara tre arbetsdagar.

Om Vistaprint
Vistaprint N.V. (Nasdaq:VPRT) erbjuder fler än 8 miljoner småföretag och privatpersoner årligen det enklaste sättet att göra ett gott intryck till bästa möjliga pris på. Med en unik affärsmodell som stöds av egen teknik, anläggningar för produktion i stora volymer samt expertis inom direktmarknadsföring erbjuder Vistaprint en mängd olika produkter både för småföretag och till hemmet. I utbudet ingår allt från visitkort, stämplar och etiketter till inbjudningskort, tackkort, muggar och mycket annat. Vistaprint är ett globalt företag som har över 1 950 anställda samt 20 lokala hemsidor och levererar till fler än 120 länder runt om i världen. Vistaprints breda utbud av produkter och tjänster är enkelt att nå online, 24 timmar om dygnet, på www.vistaprint.se, och dessutom erbjuds en nöjdhetsgaranti.

Vistaprint och Vistaprints logotyp är varumärken som tillhör Vistaprint N.V. eller dess dotterbolag. Alla andra märkes- eller produktnamn som nämns i detta tillkännagivande kan vara respektive ägares varumärken eller registrerade varumärken.

Ulrika Fuchs

Vistaprint