Vivida Assistans publicerar årsredovisningen för 2011

Vivida Assistans meddelar att årsredovisningen för 20011 idag i sin helhet finns på företagets webbplats,

www.vivida.se

Vivida Assistans presenterar idag sin årsredovisning för 2011. Vivida Assistans verksamhet, personlig assistans, finansieras med allmänna medel. Vividas Assistans styrelse och ledning tycker att det är en självklarhet att allmänhet, kunder och det offentliga ska veta att bolaget använder pengarna på rätt sätt och har en kostnadseffektiv verksamhet.

- Vi redovisar öppet hur vi använder våra uppdragsgivares pengar. Detta initiativ har mötts av positiva kommentarer, både från kunder, personal, anhöriga och myndigheter. Därför har vi sedan 2007 årligen publicerat vår årsredovisning för allmänheten, säger Fredric Käll, VD på Vivida Assistans.

Vividas företagskultur präglas av öppenhet och bolaget strävar ständigt efter att agera ärligt och i överensstämmelse med omvärldens krav och förväntningar. Öppenhet är en förutsättning för att bygga förtroende. Kunder, medarbetare och beslutsfattare måste kunna lita på att Vivida som assistanssamordnare använder resurserna på ett riktigt sätt och inte missbrukar kundernas förtroende eller allmänna medel.

Fredric Käll, VD, Vivida Assistans, tel. 019-555 43 01

Patrik Anshelm, styrelsens ordförande, Vivida Assistans tel. 076-114 44 41