Pressmeddelande -

Långfilmen ”Gringa”, med Gunilla Röör i ett peruanskt kärleksäventyr, visas över hela landet på Voddler

Den svensk-peruanska filmen Gringa i regi av Cesar Galindo och med Gunilla Röör och Nivardo Carillo i huvudrollerna visas på Voddler från idag fredag 17 december. Filmen, som visas gratis på Voddler, berättar historien om en ”brichero”, en man som uppvaktar utländska kvinnor i hopp om ett annat liv i Europa eller USA.

-          Staden Cuzco i Peru är full av turister som söker nya upplevelser och unga peruaner som kämpar för sin överlevnad så gott de kan. Med Gringa vill jag berätta en lättsam historia om en kille som försöker hitta en väg till ett bättre liv genom att charma in sig hos turistande kvinnor, säger regissören Cesar Galindo.

Huvudrollerna innehas av Gunilla Röör och den peruanska musikern Nivardo Carillo. De flesta andra roller i filmen innehas av lokalbefolkningen på plats.

-          De kallas ”bricheros”, männen som i drömmen om ett annat liv uppvaktar utländska kvinnor, ”gringas”. Ett viktigt ämne, berättat på ett lättsamt sätt, och en film vi gjorde under enkla förhållanden förra året. Jag är glad att den nu når ut till hela Sverige via Voddler, säger Gunilla Röör, som har huvudrollen i filmen.

Gringa har tidigare visats på enstaka biovisningar och filmfestivaler, men görs nu tillgänglig över hela landet via filmtjänsten Voddler. På Voddler kostar den inte tittaren något, utan erbjuds som gratisfilm med några minuters reklam före huvudfilmen.

Se filmen direkt på Voddler från fredag: http://www.voddler.com/movie/info/2774481017027985969/gringa/

Mer information om filmen Gringa finns på www.gringathemovie.com

Om Voddler
Filmtjänsten Voddler erbjuder de bästa filmerna och serierna lagligt direkt till internetkopplade enheter. På Voddler kan du se både hyrfilm och annonsfinansierad gratisfilm, var och när du vill, med kvalitetstitlar från världens ledande filmbolag. Voddler grundades 2005 i Stockholm, och bygger sin tjänst på en patenterad teknologi för strömmad film som gör det billigare och effektivare att visa film ju fler kunder man har. Voddler finns tillgängligt i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Voddlers mission är att erbjuda en premiumtjänst för tittare, innehållsägare och annonsörer.

• dvd
  • on demand
  • film
  • instant play
  • media
  • movies
  • streamad film
  • tv-on-demand
  • video-on-demand
  • voddler
  • video

Founded in 2005, Voddler is located in Stockholm, Sweden. Voddler’s mission is to offer a premium video service for users, advertisers and content owners. Voddler brings together premium content from leading content companies including Walt Disney, Dreamworks, Paramount, Warner Bros., Touchstone Pictures, Metro Goldwyn Mayer, New Line Home Entertainment, Columbia Pictures, HBO Home Video, Miramax, Buena Vista, Sony Pictures, Castle Rock Entertainment, Turner Entertainment, Sandrew Metronome, Atlantic Pictures, Scanbox, Noble Entertainment, PAN Vision, Nonstop Media, TVF, FilmFactory and BBC Worldwide.

Anders Sjöman

Presskontakt Kommunikationschef +46707176078