Simon Hassle släpper sin andra singel "In Your song"

Simon Hassle släpper nu sin andra singel In Your Song.  Singeln In Your Song är en direkt hyllning till Nelson Mandela och handlar om att våga förstå att vi som individer spelar roll.

In Your Song kommer ur ett nära samarbete med låtskrivaren och producenten Emanuel Olsson, Cosmos Studios i Stockholm. Tillsammans arbetar de på Simons första album som ska vara klart sent 2011.

Simon har trots sin ungdom valt ett politiskt/socialt innehåll i sin musik. Han säger själv att ha vill föra in de viktiga frågor som ändå är på allas läppar också i musiken. Texterna handlar därför om svåra saker som miljö, ledarskap och värderingar.

– Men det ska göras på ett sätt som kan nå en stor och ung publik, det måste vara bra pop samtidigt. Självklart är jag lite orolig för att upplevas som pretto och 'ostig' när jag påstår att texterna har ett annorlunda innehåll, men i samarbetet med Emanuel har det bara blivit så att sånger om 'hjärta och smärta' på något sätt har fått stå tillbaka... Däremot vet vi inte om allt vi gör får den här inriktningen, säger Simon Hassle.

Lyssna på In Your Song här:

Onsdag 20 juli medverkar Simon som Dagens Sommargäst i SVT:s Gomorron Sverige, kanal 1.

För mer information kontakta:

Sara Kristiansson, VOICE OF CHANGE®, tel. 073 850 35 55, e-post sara.kristiansson@voiceofchange.se

Korta fakta och länkar:

Artist: Hassle, Simon

Låt: In Your Song

Skivbolag & distribution: ©Voice of Change 2011 / Cosmos Music Group

Genre: Pop

Produktion: Emanuel Olsson, Cosmos Studios Stockholm

Låtskrivare: Simon Hassle, Willem Bleeker, Emanuel Olsson, Mike Murphy

Releasedatum: 20 juli, 2011

Video Now is Here: http://www.youtube.com/watch?v=yPlYobOd_AI

Musik: http://soundcloud.com/simonhassle

Live: http://www.youtube.com/watch?v=TrKCRBLs_Yc&feature=grec_index

Bilagor: Pressbilder av Joachim Bago för fri användning.

Övrigt:
 Video broadcast-standard finns tillgängligt

Om Simon Hassle:

Simon Hassle (f. 1990) är en 20-årig svensk låtskrivare och sångare från Stockholm. Han växte upp med sin familj i Waxholm innan de flyttade till Katrineholm. Simon är en två år yngre kusin till mer kände Erik Hassle.

Efter högstadiet vid Katrineholms Musikklasser valde Simon musikutbildningen vid De Geer i Norrköping. Efter Gymnasiet har Simon satsat på musiken. Ett antal TV-framträdanden inom så olika genrer som barber shop, gospel och musikal ledde till att Simon blev yngste medlem av Gabriel Forss kör One Voice redan som 18-åring.

Simon startade 2009 ett nära samarbete med låtskrivaren och producenten Emanuel Olsson, Cosmos Studios i Stockholm. De arbetar nu på Simons första album som beräknas vara klart sent 2011.

Now is Here:

Simons första singel Now is Here gjordes i ett unikt samarbete med 81-ärige Chief Oren Lyons, en internationellt sett mycket välkänd person som beskrivs av National Geographic som den mest betydelsefulla ledaren i sin generation för Nordamerikas ursprungsbefolkningar. Historien om hur Simon och Chief Lyons möttes och varför de valde att göra något så unikt tillsammans är minst sagt spännande.

Om Oren Lyons:

Chief Oren Lyons är en av världens mest inflytelserika representanter för världens ursprungsbefolkningar. Han talar i FN, vid World Economic Forum, är rådgivare åt presidenter, storföretagsledare och presenteras i internationella filmer som t.ex. Leonardo DiCaprio's "The Eleventh Hour".