Kundnöjdhet i fokus när Volkswagen-verkstäder hyllades

Kundnöjdhet i fokus när Volkswagen-verkstäder hyllades

Kundnöjdhet och kvalitet på utfört arbete är viktiga fokusområden för Volkswagen. Varje år delas priset ”Volkswagen Service Quality Award” ut till de 100 främsta serviceverkstäderna i Europa, varav tre från Sverige. I slutet av september hyllades alla vid en ceremoni i Dresden, Tyskland.

Enastående service är avgörande för kundnöjdhet och kundlojalitet.
Sedan 2008 premierar Volkswagen de auktoriserade serviceverkstäder som haft störst framgång i sitt arbete med kundnöjdhet och kvalitet på utfört arbete. För Sveriges del utseddes tre verkstäder som stått för extraordinära prestationer under 2011: AutoÄlgen i Viken, Atteviks i Jönköping och Motor Halland AB i Halmstad.

I slutet av september åkte de till Volkswagens fabrik i Dresden, Tyskland, för den årliga prisceremonin, där totalt 100 vinnare från 29 europeiska länder samlades. I detta, det femte året av tävlingen, hade ett speciellt program ordnats för vinnarna av Volkswagen Service Quality Award. I programmet ingick en exklusiv rundtur i fabriken i Dresden, där lyxmodellen Phaeton tillverkas, och körövningar med ”Volkswagen Driving Experience" på motorbanan Lausitzring.

Under prisutdelningen hyllade Michael Horn, global servicechef inom märket Volkswagen, deltagarna för deras stora engagemang.
– I termer av hur nöjda våra kunder är med sitt senaste verkstadsbesök har vi konstant förbättrat vår servicekvalitet de senaste åren. Service i toppklass är en av Volkswagens framgångsfaktorer. Väl utförd service är grunden för kundnöjdhet och kundlojalitet och bidrar till att stärka lönsamheten. Alla ni har utmärkt er i ert kundorienterade arbete och engagemang för era anställda.

Även i Sverige är kundnöjdheten på väg uppåt.
– Vi gör kontinuerliga mätningar och ser att vi gör stora framsteg, framför allt när det gäller senaste verkstadsbesöket har kundnöjdheten ökat stort de senaste åren, säger Peter Sigfridsson, servicechef för Volkswagen i Sverige, och fortsätter:
– Att våra kunder är utomordentligt nöjda med oss är vår viktigaste uppgift. AutoÄlgen, Atteviks och Motor Halland är tre lysande exempel på hur verkstäder löser kundens önskemål på bästa sätt.

Det finns 136 auktoriserade Volkswagen-verkstäder runt om i Sverige.

Facebook: www.facebook.com/VolkswagenSverige,  Twitter: http://twitter.com/VWSverige, YouTube: www.youtube.com/user/VolkswagenSverige

År 2011 levererade Volkswagen 5 100 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.