Amelie Silfverstolpe diskuterar näringsliv och ideellt engagemang på Almedalen

Volontärbyrån deltar under Almedalsveckan i Visby. Tillsammans med CSR Sweden och AstraZeneca deltar Volontärbyråns grundare Amelie Silfverstolpe på seminariumet "Kan näringslivet göra ideellt engagemang hett igen?"

I Sverige har vi en tradition av att jobba ideellt, men inte på arbetstid. Nu har den internationella trenden nått Sverige. Under seminariet för Volontärbyrån tillsammans med CSR Sweden och AstraZeneca en diskussion om hur företagen ser på det ur ett lönsamhetsperspektiv.

- Det finns många sätt att räkna hem volontärprogram som en lönsam investering för företag. Det är bra både för extern och intern employer branding men också för att leva sina företagsvärderingar och en bra möjlighet att göra meningsfull teambuilding tillsammans. Det ska bli roligt att ha ett inspirerande samtal om det, säger Amelie Silfverstope.

Lyssna på konkreta exempel där läkemedelsföretaget AstraZeneca tillsammans med Volontärbyrån låter medarbetare engagera sig i volontärprogram.

Kan näringslivet göra ideellt engagemang hett igen?

7/7 2011 14:00 - 15:00
Seminarium
Högskolan på Gotland, Cramérgatan 3
Sal B24

Medverkande:
Cecilia de Pedro, AstraZeneca.
Amelie Silverstolpe, Volontärsbyrån.
Moderator, Carlos Rojas.

Kontaktperson:
Marianne Bogle, verksamhetsansvarig, CSR Sweden, 076-215 71 22, marianne.bogle@csrsweden.se

Läs mer om evenemanget:
Almedalens Officiella sida

Den 5 juli anordnar Volontårbyråns huvudman, Forum för frivilligt Socialt arbete, en heldag med seminarier och mingel i Almedalen.

Seminarier; Bortom staten och kapitalet i välfärden, Samhällsbygget och demokratin, vilken plats har civilsamhället?, Engagemang i en digital samtid, Framtiden för politiken för det civila samhället.

Glasstrutsmingel i samarbete med IOGT-NTO.

Läs mer på Almedalens officiella sida eller på Forum i Almedalen 2011.