Fredric Känngård ny vd för solenergibolaget Voltify AB

Fredric Känngård har utsetts till ny vd för Voltify AB. Fredric, som närmast kommer från solcellsbolaget Otovo AB där som försäljningschef med uppdraget att från lanseringen i Sverige 2018 positionera Otovo till en ledande aktör, blir nu verkställande direktör på Voltify AB med start från den 19 oktober 2020.

- Fredric har en bredd och ett djup inom försäljning av solcellsanläggningar som gör att han passar mycket bra som vd på Voltify AB. Han har varit med att lägga grunden och utveckla strategi för försäljning av solcellsanläggningar på den svenska marknaden under flera år med höga krav på snabb tillväxt. Fredric är nu rätt person att ta vid och utveckla Voltify AB till att bli marknadsledande i Sverige med försäljning av solcellsanläggningar, säger Voltify ABs styrelseordförande Ove Känngård.

- Jag är mycket glad över att ta uppgiften med att leda Voltify AB in i nästa fas av att förverkliga vårt första delmål att bli marknadsledande i Sverige. En resa jag med respekt ser fram emot att få leda tillsammans med engagerade medarbetare och ett stort fokus på att leverera på våra delmål och ambitiösa planer, säger Fredric Känngård.

Fredric Känngård, Andreas Andersson (styrelseledamot) och Ove Känngård (styrelseordförande) via entreprenörsbolaget Delizie AB förvärvade Voltify AB i samband med att Fredric Känngård tillträder som vd.

För mer information vänligen kontakta:

Fredric Känngård, verkställande direktör, fredric@voltify.se 070-795 20 09

Ove Känngård, styrelseordförande ove@voltify.se 073-367 92 14

Om Voltify AB

Enkelhet och förnybar energi – det är kombinationen Voltify AB alltid har som målsättning. Voltify AB, ett svenskt solenergibolag, tillgängliggör ren energi för planeten och till kunder som direkt minskar sina energikostnader. Ett välorganiserat och engagerat team med ambitionen att vara en trygg leverantör för bolagets kunder och samarbetspartner samt att alltid ska erbjuda bästa möjliga service. Med Voltify-teamets långa erfarenhet av solenergisystem, entreprenörsanda och effektiva processer är bolagets erbjudande unikt. Endast branschens mest kända varumärken och välrenommerade underleverantörer ingår i bolagets erbjudande. Tillsammans gör vi nytta nu och förbereder oss för framtiden. För mer information besök https://www.voltify.se.

Voltify AB ⎜ Varuvägen 9 ⎜ 125 30 Älvsjö ⎜ Telefon & SMS 010-500 81 00 ⎜ hello@voltify.se ⎜ voltify.se

Ove Känngård

Presskontakt CEO 073-367 92 14