En kriminalthriller i politisk miljö

Nu kommer äntligen uppföljaren "Sprickan bakom fasaden" som beskrivits som en "bladvändare, som är omöjlig att lägga ifrån sig". Boken utspelar sig efter det blodigaste riksdagsvalet i mannaminne där det politiska läget verkar helt låst. Polariseringens tid är här.

Två partiledare som utpressas att hoppa av regeringsförhandlingarna för att inte deras lik i garderoben ska offentliggöras. En kristen sekts våldsamma kamp mot homosexuella. En skrupellös företagsledare som förföljs av ett hämndlystet brottsoffer.

Det är några av historierna i den andra delen om det kriminella nätverk i Stockholm som styrs av den serbiske krigsförbrytaren Viktor Kadric. I toppen på organisationen finns även höga representanter från det svenska rättsväsendet.

Nätverket jagas av SI-enheten under ledning av den hårdföre och okonventionelle kriminalkommissarien Christer Gustafsson. Till sin hjälp har han poliser som brottas med svåra personliga problem.

Det blir alltmer uppenbart för båda sidor att det viktigaste blir att identifiera och vidta åtgärder mot kedjans svaga länk. Såväl i den egna organisationen som hos motståndaren.

Leo Faugli är ett artistnamn.

Bakom namnet döljer sig en person som har arbetat de senaste 18 åren inom rättsväsendet, nämligen Pär Andersson. Efter avslutade juridikstudier arbetade Pär som tingsnotarie i Uppsala och därefter som biträdande jurist på en advokatbyrå i Stockholm. Sedan 2003 har Pär arbetat som åklagare i Uppsala, Stockholm och Linköping. Nu är han utbildningschef inom Åklagarmyndigheten.

Genom sina erfarenheter har Pär en unik insyn i det svenska rättsväsendet.

För kontakt med författaren, var vänlig kontakta:

anderspar@gmail.com eller 070-5705387

För recensionsexemplar, var vänlig kontakta:

• Litteratur

Alla bär på en berättelse - har du gett ut din?

Jimmy Sjökvist

Presskontakt PR-/marknadsansvarig, VD-assistent