Krav på vaccinationsbevis införs på VA Tour Sweden

Krav på vaccinationsbevis införs på VA Tour Sweden

Som ett led i att skapa säkra event har beslut tagits om att införa krav på vaccinationsbevis för besökare och utställare under hela VA Tour Sweden 2022.

I entrén behöver besökare kunna uppvisa giltigt vaccinationsbevis samt ID-handling. Alla detaljer, vilket vaccinationsbevis som är giltigt och vilka eventuella undantag som kan gälla finns mer om på vår webbplats vatour.se

Covid-19-certifierade mässlokaler
Samtliga mässlokaler som besöks under VA Tour Sweden 2022 är Covid-19-certifierade. Den internationella certifieringen innebär att anläggningarnas förberedelser och rutiner för att hantera covid-19 har godkänts enligt standarden ”Covid-19 Compliant”. I bedömningspunkterna ingår allt från ledningssystem, riskanalyser, skyltmaterial och tillgång på handspritstationer till utbildning och säkerhetsrutiner.

Om VA Tour Sweden
VA Tour Sweden är Sveriges största mässa inom markförlagd VA. Här möter du de största och främsta produkt- och teknikleverantörerna till Sveriges viktigaste infrastruktur, VA-nätet.

Här ses vi 2022

• 18 januari - Malmö, Malmömässan
  • 25 januari - Jönköping, Elmia
  • 27 januari - Stockholm, Stockholmsmässan
  • 1 februari - Umeå, Nolia

Anmälan
Mässbesöket är kostnadsfritt men registrering krävs. Anmälan gör du på vatour.se där du även finner information om produktnyheter, utställare, öppettider och vad som gäller kring vaccinationsbevis.

Arrangörer
VA Tour Sweden arrangeras av branschorganisationen VVS-Fabrikanterna och mässarrangören Stockholmsmässan, tillsammans med VA-tidskriften Cirkulation som mediapartner.