Sveriges största mässa inom markförlagt VA flyttas till våren 2022

VA Tour Sweden flyttas fram på grund av pandemin

Den ökade smittspridningen är anledningen till att arrangörerna VVS-Fabrikanterna och Stockholmsmässan nu flyttar fram VA Tour Sweden till våren. Den ambulerande mässan skulle ha besökt Malmö, Jönköping, Stockholm och Umeå mellan den 18 januari – 1 februari 2022.

”Detta har inte varit ett enkelt beslut att ta, men den skenande smittspridningen och en ökad oro från både besökare och utställare, tillsammans med de scenarier som Folkhälsomyndigheten ger om en fortsatt ökad smittspridning har gjort att mässgruppen enhälligt beslutat att vi ska flytta fram mässan till ett senare tillfälle. Alla måste känna sig trygga att besöka vår mässa”, säger Caroline Harrå som är ansvarig för mässan hos VVS-Fabrikanterna.

”Nu arbetar vi hårt med att hitta nya datum till våren, då vi tror att smittspridningen minskat. Planen är att besöka samma orter fast under april/maj i stället och vi är hoppfulla att vi kommer kunna återkomma med en ny uppdaterad plan inom kort”, säger Peter Söderberg som är projektchef på Stockholmsmässan.

Om VA Tour Sweden
VA Tour Sweden är Sveriges största mässa inom markförlagd VA. Här möter du de största och främsta produkt- och teknikleverantörerna till Sveriges viktigaste infrastruktur, VA-nätet. Mer information om mässan finner du på vatour.se

Arrangörer
VA Tour Sweden arrangeras av branschorganisationen VVS-Fabrikanterna och mässarrangören Stockholmsmässan, tillsammans med VA-tidskriften Cirkulation som mediapartner.