Sveriges största mässa inom markförlagd VA

Pressmeddelande -

VA Tour Sweden ställer ut på Vatten 2023 i Göteborg – mötesplatsen som samlar hela VA-branschen

Vi lever i förändringens tid och omställningen till en cirkulär och hållbar ekonomi pågår för fullt. I den omställningen är vattenbranschen central och behöver större satsningar och fler investeringar. På Vatten 2023 sammanförs forskare och politiker med vattenbranschens beslutsfattare och kunder.

– Utvecklingen av VA Tour Sweden pågår på flera plan, detta år har vi inlett ett samarbete med Vattenindustrin och Svenska Mässan. Det har resulterat i att vi kommer delta och vara medarrangörer på Vatten 2023 den 24–26 oktober i Göteborg. Vi är väldigt glada över att vi kan vara med och skapa en attraktiv plats som samlar hela branschen på ett ställe. Det är ett bra komplement till VA Tour Sweden som är en uppsökande mässa där vi gör flera stopp på olika orter ute i landet, säger Caroline Harrå som är projektledare för VA Tour Sweden hos VVS-Fabrikanterna.

Möt de främsta produkt- och teknikleverantörerna

VA Tour Sweden är Sveriges största mässa inom markförlagd VA och samlar ett 30-tal av de största och främsta produkt- och teknikleverantörerna till Sveriges viktigaste infrastruktur, VA-nätet.

– Vi vill öka fokus på vatten och avlopp och lyfta upp hur viktig branschen är när det kommer till hållbarhetsfrågor och samhällsplanering, inte minst nu när vi ser allt fler konsekvenser av klimatförändringarna, säger Annika Persson som är Business Development Manager på Svenska Mässan.

– Det känns väldigt bra att vi fått till detta samarbete, både för att vi kan skapa en attraktiv mötesplats för hela VA-branschen, men inte minst för att vi nu kan besöka Göteborg, som är en strategiskt viktig stad där det pågår många VA-projekt just nu. Som vanligt kommer våra medlemmar ta med de riktigt stora prylarna och visa upp i sina montrar, säger Caroline Harrå.

VA Tour Swedens turnéplan 2023/2024:

• 24–26 oktober 2023 - Vatten 2023 i Göteborg, Svenska Mässan
  • 18 januari 2024 - Umeå, Nolia
  • 23 januari 2024 - Stockholm, Stockholmsmässan
  • 25 januari 2024 - Malmö, Malmömässan
  • 30 januari 2024 - Jönköping, Elmia

Om VA Tour Sweden

VA Tour Sweden är Sveriges största mässa inom markförlagd VA med ett 30-tal utställare. Här möter du de största och främsta produkt- och teknikleverantörerna till Sveriges viktigaste infrastruktur, VA-nätet.

Anmälan
Mässbesöket är kostnadsfritt men registrering krävs. Anmälan gör du på vatour.se där du även finner information om produktnyheter, utställare och öppettider.

Arrangörer
VA Tour Sweden arrangeras av branschorganisationen VVS-Fabrikanterna och mässarrangören Stockholmsmässan, tillsammans med VA-tidskriften Cirkulation som mediapartner. Under Vatten 2023 samarbetar vi med Vattenindustrin och Svenska Mässan.