WaterAid deltar under VA Tour Sweden

WaterAid deltar under VA Tour Sweden

Ingen människa klarar sig utan rent vatten. Och inget företag kan vara hållbart utan att jobba med vattenfrågan. WaterAid är på plats under VA Tour Sweden 2024 för att belysa hur vattenkrisen drabbar människor och samhällen världen över – men också vad vi tillsammans kan göra för att skapa förändring.

VA Tour Sweden är Sveriges största mässa inom markförlagd VA. Seminarieprogrammet är unikt för varje mässtillfälle och WaterAid är med på alla orter. WaterAid kommer att belysa vilka konsekvenser vattenkrisen får för människor och samhällen världen över – men också vad vi tillsammans kan göra för att skapa förändring och säkerställa tillgång till rent vatten, toaletter och hygien för alla människor.

– Globalt saknar 2,2 miljarder människor tillgång till rent vatten i närheten av sina hem. Det är en verklighet som är svår att förstå i Sverige. Genom att jobba brett tillsammans med företag och näringsliv vet vi att det går att göra skillnad där det behövs. VA-branschen kan spela en viktig roll i det här arbetet, säger Anna Nilsdotter, generalsekreterare för WaterAid.

Vid VA Tour Sweden medverkar de största och främsta produkt- och teknikleverantörerna inom VA. 31 ledande företag visar upp de senaste produkterna och teknikerna inom vatten och avlopp. Det är den självklara mötesplatsen för VA-ingenjörer, VA-chefer, konsulter, anläggare, entreprenörer, grossister och de som på annat sätt arbetar med VA.

– Vi har jobbat intensivt med att kunna erbjuda ett högaktuellt och relevant seminarieprogram som passar våra besökare. Vi vill lyfta VA-frågor ur ett nationellt och globalt perspektiv. Därför är vi väldigt glada för samarbetet med WaterAid, det är ett samarbete som känns bra i magen och som vi ser som långsiktigt, säger Caroline Harråsom är projektledare för VA Tour Sweden.

VA Tour Swedens turnéplan 2024:

• 18/1 - Umeå, Nolia
  • 23/1 - Stockholm, Stockholmsmässan
  • 25/1 - Malmö, Malmömässan
  • 30/1 - Jönköping, Elmia

Medverkande från WaterAid är:

Olle Wallin, enhetschef företagsinsamling

Ulrica Lindblom, säljansvarig strategiska företagssamarbeten