Gunnar Hagman - ny styrelseledamot i WA3RM AB

Gunnar Hagman ny styrelseledamot i WA3RM AB

WA3RM fortsätter att stärka organisationen genom att utse Skanska Sveriges tidigare VD Gunnar Hagman till ny arbetande styrelseledamot. Gunnar Hagman har haft ledande befattningar inom Skanskakoncernen i mer än 20 år och de senaste 6 åren varit VD för Skanska Sverige. På WA3RM kommer Gunnar Hagman att ha ett särskilt fokus på att utveckla WA3RM:s kommande projekt i Gällivare baserat på restvärme från Hybrit-teknologin.

"Vi är oerhört glada att välkomna Gunnar till WA3RM. Hans erfarenhet från ledande roller inom byggbranschen, och fokus på projektstyrning, kommer att vara mycket värdefull för vår växande skandinaviska projektportfölj. Inte minst för vårt projekt i Gällivare, där de stora mängder restvärme som finns tillgänglig för livsmedelsproduktion och andra tillämpningar har potential att verkligen påverka den fortsatta gröna omställningen i norra Sverige", säger Jacques Ejlerskov, VD för WA3RM AB.

Gunnar Hagman har bred erfarenhet från fastighetsutveckling och byggbranschen. I sitt arbete har han utvecklat nya företag och levererat marknadsledande avkastning. Gunnar har varit involverad i många breda branschinitiativ och har varit styrelseledamot i Sveriges Byggindustrier från 2015 och Svenskt Näringsliv sedan 2018, samt ordförande i den internationella JV-styrelsen för projektet "Nya Karolinska Sjukhuset" och styrelseledamot i Skanska USA Commercial development, USA 2011-2012.

"WA3RM:s verksamhet passar perfekt i min ambition att från och med nu endast arbeta med företag som har potential att göra avsevärd skillnad när det gäller positiv klimatpåverkan. Under min tid på Skanska var jag engagerad i att visa att hållbarhet är möjlig att uppnå i industriell skala och jag ser fram emot att fortsätta det arbetet på WA3RM", säger Gunnar Hagman.

WA3RM har en snabbt växande portfölj av projekt i Skandinavien. Samtliga projekt bygger på att på bästa sätt utnyttja restströmmar från stora energiintensiva industrier, för livsmedelsproduktion eller andra tillämpningar. WA3RM:s första projekt Regenergy Frövi, som använder spillvärme från Billeruds produktionsanläggning i Frövi, är för närvarande under uppbyggnad och det 10 hektar stora växthuset kommer att vara redo att starta produktionen av 8 000 ton tomater per år i början av 2024.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jacques Ejlerskov, vd WA3RM AB

Epost: Jacques@wa3rm.se