8 Konstnärer – 8 Stilleben

Wadström Tönnheim Gallery

2018.09.01 – 2018.10.06

En grupputställning bestående av åtta samtida konstnärer sparkar igång höstsäsongen hos Wadström Tönnheim Gallery, och de tolkar alla med varsitt verk det klassiska konceptet stilleben i olika material, teknik och format.

Medverkande konstnärer är:

Sofie Arwidson von Röök (SE)

Lisa D Manner (SE)

Lotta Döbling (SE)

Julie Falk (DK)

Anna Nordquist Andersson (SE)

Stina Stigell (SE)

Sofia von Schwerin (SE)

Charlotte Walentin (SE)

Att måla stilleben har varit ett koncept som primärt manliga konstnärer ägnat sig åt under konsthistoriens gång och just därför så valde vi att bjuda in åtta kvinnliga konstnärer som med respektive uttrycksform har tolkat begreppet stilleben ur sitt perspektiv. Och det har blivit en fascinerande och eklektisk samling av åtta unika verk som alla fångat temat på ett utomordentligt sätt. Det säger Mattias Tönnheim, gallerist Wadström Tönnheim Gallery.

Vernissage är lördag 1 september kl. 12–16. Utställningen ”Stilleben” pågår t o m den 6 oktober på Båstadsgatan 4 i Malmö.

För mer information och pressbilder kontakta gallerist:

Mattias Tönnheim 0704-41 19 14 alt. mattias@wadstromtonnheim.se

Om Wadström Tönnheim Gallery

Wadström Tönnheim Gallery är inriktat på samtida konst, främst av skandinaviska konstnärer. Galleriets uppdrag har varit att undersöka den måleriska tanken, och det vill de även genom relaterade medier som fotografi, skulptur, installationer, video och teckningar, för att förstå samt främja riktningen inom måleriet och dess relevans för den samtidiga visuella kulturen. Galleriet ägs och drivs av Lisa Wadström & Mattias Tönnheim. wadstromtonnheim.se

• Konst

• stilleben
  • sofia von schwerin
  • anna nordquist andersson
  • stina stigell
  • julie falk
  • lotta döbling
  • lisa d manner
  • sofie arwidson von röök
  • wadström tönnheim gallery
  • wadström
  • tönnheim
  • konst
  • gallery
  • galleri
  • charlotte walentin
  • art

Wadström Tönnheim Gallery is focused on contemporary art. The mission of the gallery has been to examine the idea of the painterly, be it also through related media such as photography, sculpture, installations, video and drawing, in order to understand and to promote the direction of painting and it’s relevance to contemporary visual culture. The Galleries in Malmö and Marbella are owned and operated by Lisa Wadström and Mattias Tönnheim.

Mattias Tönnheim

Presskontakt Director & Owner Director & Owner +46 (0)704-41 19 14