Nöjd publik bland måsar, sheriffer och rövare!

Första spelveckan av fem är nu avklarad för Robin Hood-ensemblen på Vaxholms Kastell. Publiken har bara lovord att dela ut; "vilken musik", "häftigt äventyr" och "en så'n duktig ensemble" är bara några av de ord som möter ensemble och personal efter föreställningarna.

Robin Hood på Kastellet är en familjeföreställning i musikaltappning, om mannen som tar från de rika och ger till de fattiga. Med fart, fläkt och finurliga upptåg samt medryckande musik gestaltas antihjältens kamp för rättvisa och mot korruption. Flera starka kvinnokaraktärer flankerar männen i denna äventyrshistoria. Lady Marian driver sin kamp bakom ryggen på hovet, Wilda Scarlet står stadigt vid Robin Hoods sida i allehanda äventyr och prinsessan Isabella är den pådrivande faktorn bakom den svage prinsen.

I samband med föreställningen finns möjlighet att, i sann Robin Hood-anda, skänka en slant till Stockholms Stadsmission.

Föreställningen presenteras av WALL scenproduktion AB och spelas till och med 7 augusti 2011, tisdag – söndag 17:00. Biljetter via ticnet.se eller 077-170 7070 alt. stromma.se.

Medverkande:
Jakob Stadell, Johan Wennerstrand, Jessica Olsson, Henrik Norman, Marit Eriksson, Erik Norén, Henrik Hugo, Helena Larsson, Daniel Greyer, Lars-Henry Larsson, Niklas Jarneheim, Thomas Olofsson samt 9 staterande.

Regi: Stefan Wall, Manus: Anna Wall, Musik: Kristofer Eng, Koreografi: Adrienne Åbjörn, Kostym: Jenny Linhart, Scenografi: Marcus Englesson

Presskontakt:

Kontakta producent Anna Wall för mer pressmaterial eller för att komma i kontakt med ensemble, regissör eller annan inblandad i produktionen. Det går såklart även bra att boka pressbiljetter.

E-post: mail@wallscenprod.se
Mer information på: www.wallscenprod.se

• familj
  • familjeteater
  • jakob stadell
  • kastellet
  • kulturevenemang
  • musikal
  • robin hood
  • teater
  • teaterföreställning
  • underhållning
  • vaxholm

• Stockholm

WALL scenproduktion startades hösten 2009 och består i grunden av två personer, Anna och Stefan Wall. Vi har dock arbetat tillsammans i flera år i andra konstellationer. Vårt kontaktnät sträcker sig från skickliga skådespelare, artister och konstnärer till fotografer, skräddare och övriga fantastiska och ovärderliga yrkesmän. Tillsammans med dessa kan vi skapa vad som helst!

Scenproduktion – Vi producerar framför allt familjetillvända teaterföreställningar. Vår största satsning ligger på ett samarbete med Strömma Turism och Sjöfart och uppsättningar på Vaxholms Kastell. Robin Hood är vår fjärde produktion på Kastellet och planen är att göra teater på den lilla ön till ett årligt evenemang.

För mer information: www.wallscenprod.se

Övrig fakta:

Vaxholms Kastell är en del av Strömma Turism och Sjöfart AB och erbjuder en unik och välkomnande atmosfär för såväl små som stora sällskap. Här finns konferensavdelning, festlokaler och lagaktiviteter.

Stockholms Stadsmission är en ideell förening, som har till ändamål att utifrån en kristen grundsyn utöva social hjälpverksamhet bland ensamma och utslagna, för äldre och sjuka samt verka för barns och ungdomars vård, utbildning och fostran.