Hälsa och friskvård står i centrum hos Wallenstam. Under förra året arrangerades hela 189 gruppträningspass med löpning, yoga och cirkelträning för personalen.

189 svettiga timmar

Med egna gym på kontoren, goda träningsmöjligheter utomhus samt ett fint samarbete med externa partners har de 189 arrangerade träningstillfällena mer än dubblerats.

HR-avdelningen arbetar aktivt för hälsa och friskvård och Wallenstam har dessutom en egen hälsoinspiratör som samordnar och driver arbetet.

– Wallenstam är ett träningsglatt och aktivt bolag med många engagerade kollegor. Just nu har vi satsat på att arrangera digitala gruppträningspass flera dagar i veckan på morgonen eller på lunchtid. Något som är väldigt populärt och uppskattat framför allt när man arbetar hemifrån, säger Lena Johansson, personalchef på Wallenstam.

Inom Wallenstam arbetar totalt  270 medarbetare på centralt belägna kontor i Göteborg och Stockholm.