73 nya hem i Kallebäcks Terrasser

Nu har nycklarna lämnats ut till 73 nyinflyttade hyresgäster i kvarteret Hållbarheten i Kallebäcks Terrasser. Ett kvarter som är klassiskt utformat med sadeltak och en jordnära färgskala en bit upp för Smörkärnegatans backe i Kallebäck.

Kvarteret Hållbarheten består av 73 hyresrätter på 1-4 rok och 12 delningslägenheter som hyrs ut via Colive för ca 120 hyresgäster. Kvarteret ligger i anslutning till den blivande förskolan och terrassparken i området. På innergården finns gott om sociala ytor och ett utegym.

– Det är alltid speciellt att välkomna våra hyresgäster till sina nya hem, lite av en högtidsdag. Kvarteret Hållbarheten är byggt enligt miljöbyggnad silver med en trivsam innergård, solceller på taket och en cykelstudio i fastigheten. Här bor våra hyresgäster med närhet till både stad och natur, säger Louise Samuelsson, uthyrningschef på Wallenstam i Göteborg.

Entréerna i kvarteret Hållbarheten har utformats med extra omsorg. Entrévåningarnas tegel på utsidan övergår till varmt trä innanför dörren. Mot väster har husen en härlig utsikt över terrassparken och från gatan möts man av en urban cykelstudio som är en av alla unika mobilitetslösningar som finns för de boende i området. Fullt utbyggt kommer Kallebäcks Terrasser som område att erbjuda nästan 2 000 nya hem, ett lokalt torg med restauranger, caféer, närservice samt kontor, skola, förskola och gym.