Kvarter Närheten fylls med liv

Nu har 182 nyinflyttade hyresgäster fått nycklarna till sina nya hem i kvarter 5, Närheten i Kallebäcks Terrasser. Ett nytt kvarter, mitt i hjärtat av området, där varje husfasad har fått en egen karaktär.

Kvarteret består av 182 hyresrätter fördelade på 1-5 rum och kök. På den mysiga gemensamma innergården finns plats såväl för grillfantasten, barn med spring i benen, odlingsintresserade och de som vill ta det lugnt. Under våren väntar även nya smakupplevelser i entréplan när Poké 88 och Pizzeria Mums öppnar.

– Det är alltid speciellt att välkomna våra hyresgäster till sina nya hem, lite av en högtidsdag. Kvarter Närheten är byggt enligt miljöbyggnad silver med en trivsam innergård och fin variation i byggnationen då varje huskropp i kvarteret har fått sin unika prägel, säger Rebecka Wallenstam, uthyrningschef på Wallenstam i Göteborg.

De boende i Kallebäcks Terrasser får tillgång till ett specialframtaget mobilitetsutbud för området som omfattar bilpool, cykelpool med specialcyklar, cykelstudios, realtidstavlor för kollektivtrafik och ett startpaket för smidig mobilitet i samband med inflyttning.

Etappvis har Wallenstams hyresgäster hittills flyttat in i drygt 1 100 lägenheter fördelat på sex kvarter i Kallebäcks Terrasser. Ett nytt trivsamt och levande område i Göteborg med gym, närservice, skola, förskola och restauranger. Just nu pågår byggnationen av kvarter 6, Torget, som välkomnar nya hyresgäster våren 2025.