Den prisbelönta hårsalongen Victor Noblesse i Göteborg flyttar i januari nästa år till Wallenstam och en nyrenoverad lokal på 246 kvadratmeter på  Magasinsgatan 1.
Den prisbelönta hårsalongen Victor Noblesse i Göteborg flyttar i januari nästa år till Wallenstam och en nyrenoverad lokal på 246 kvadratmeter på Magasinsgatan 1.

Victor Noblesse startar nytt kapitel på Magasinsgatan 1

Den prisbelönta hårsalongen Victor Noblesse flyttar i januari nästa år till Wallenstam och en nyrenoverad lokal på Magasinsgatan 1. Med en salong på samma adress sedan 1959 var läget helt avgörande inför flytten. Högst upp på önskelistan var en adress Inom Vallgraven, ett attraktivt läge i entréplan och helst på en trevlig gågata utan spårvagnar.

– Det var kärlek vid första ögonkastet när vi klev in i lokalen på Magasinsgatan, vi såg direkt att här finns riktigt bra potential. En intim känsla och hemtrevlig atmosfär med allt på ett plan och dessutom en väldigt bra exponering mot gatan, säger Marlene Abunar som driver och äger Victor Noblesse tillsammans med sin man Dani.

Victor Noblesse har varit en plantskola för många stjärnfrisörer genom åren och är en sammanslagning mellan Salon Victor och Salong Noblesse. Dani själv har tidigare tävlat för Svenska frisörlandslaget och vunnit titlar som: Världsmästare, Europamästare, Nordisk mästare och flerfaldig Svensk mästare. År 2015 genomgick salongen en totalförvandling i både utseende och koncept. En satsning som prisats som Årets Salong vid två tillfällen.

– Med flytten till hörnlokalen på Magasinsgatan 1 tar vi ytterligare ett steg i utvecklingen och satsar på ett nytt koncept, ny logotyp och en ny härlig salongsupplevelse hos oss. Vi är otroligt måna om att känslan är rätt och vi ser otroligt mycket fram emot flytten. Det här blir en inspirerande nystart på den, enligt oss, mysigaste och trendigaste gatan i Göteborg, säger Dani.