Totalrenoverade kontorsytor från 350 till 2 250 kvm är nu inflyttningsklara i Umami Park och kan hyras möblerade eller omöblerade. Det finns även ytor som kan skräddarsys efter behov.

2 000 kvadratmeter nya verksamheter på plats i Umami Park

Det bubblar av aktivitet i Stockholmsregionens nya dynamiska område Umami Park i Sundbyberg. Ett helt nytt område växer fram med moderna lägenheter, kontorsytor, restauranger, caféer, gym, vård och närservice. Nyligen öppnade områdets förskola. Nu är även barbershop, frisör, skönhetssalong och snart en kemtvätt på plats. Sammantaget cirka 2 000 kvadratmeter med nya verksamheter. Samtidigt står de första kontorsytorna klara efter en omfattande renovering.

– Det som gör Umami Park unikt är helheten. Det är en levande blandstad som växer fram. Här kommer du att kunna ta en cappuccino på torget, gå förbi kemtvätten eller träna på lunchen, hämta barnen i förskolan och avrunda dagen med en middag på en uteservering, säger Ruby Resman, affärsområdeschef kommersiellt Stockholm/Uppsala på Wallenstam.

Redan nu finns både totalrenoverade kontorsytor och företagslägenheter klara för inflyttning.
– Här kan man hyra kontor med parkering i samma fastighet, i nära anslutning till företagslägenheter, co-working och konferensytor. Vår ambition är att skapa förutsättningar för ett inspirerande, flexibelt och effektivt arbetsliv, säger Ruby Resman, affärsområdeschef kommersiellt Stockholm/Uppsala på Wallenstam.

Totalt sett omfattar utvecklingen av Umami Park cirka 800 lägenheter, 10 000 kvadratmeter för restauranger, butiker och annan service och 13 500 kvadratmeter kontor – med fokus på att människor ska trivas, mötas och arbeta. Närheten till tunnelbanan, Stockholm city, Solna och Kista är oslagbar, samtidigt som Arlanda och Bromma flygplats finns på bekvämt avstånd.