Hala Khan tillträder som ny uthyrningschef hos Wallenstam i region Stockholm/Uppsala den 1 oktober.

Hala Khan ny uthyrningschef hos Wallenstam i Stockholm

Från och med den 1 oktober är Hala Khan ny uthyrningschef hos Wallenstam i region Stockholm/Uppsala. Hala kommer senast från Svenska Bostäder där hon har arbetat som boförmedlarchef och biträdande distriktschef. De senaste fem åren har Hala främst arbetat med övergripande ansvar för uthyrning och som distriktsekonom.

– Jag ser väldigt mycket fram emot att börja hos Wallenstam och är glad över förtroendet jag nu får i min nya tjänst. Det känns roligt att arbeta med uttalat kundfokus i ett noterat bolag. Wallenstams bredd och fina utbud av bostäder tilltalar mig och det medvetna arbetet med hela kedjan, från den första skissen till egen förvaltning och fullt fokus på kunden, säger Hala Khan.

Hala kommer att ansvara för hela uthyrningsprocessen i affärsområde bostad i Stockholm/Uppsala samt ingå i bostadsorganisationens ledningsgrupp.

– Det är väldigt roligt att välkomna Hala till oss. Vi har en spännande och intensiv period framför oss med en inflyttning i nästan 900 hyreslägenheter i Stockholmsregionen till och med juni nästa år. Genom vår höga nyproduktionstakt fortsätter därefter fler lägenheter att bli inflyttningsklara, så Halas kompetens och erfarenhet kommer väl till pass och blir oerhört värdefull för oss, säger Malin Kernby, affärsområdeschef bostad i Stockholm/Uppsala.