11 maj utökar Jinx food truck verksamheten och öppnar en restaurang på Victoriagården i Göteborg.

Jinx till Victoriagården i Göteborg

11 maj utökar Jinx food truck och öppnar även en restaurang på Victoriagården i Göteborg som invigs samma dag. Victoriagården som ligger mellan Södra Larmgatan 16 och Vallgatan 21 var tidigare en parkeringsplats men har byggts om och utvecklats till en ny mötesplats för shopping, mat och en skön atmosfär.

– Vi tycker att det är grymt spännande att få bli en del av en tidigare okänd gård mitt i centrala Göteborg. Vi har sedan en tid tillbaka spanat efter en lokal för att kunna utveckla vår verksamhet, det här steget känns helt rätt, vi tänker att vi kan göra en riktigt bra grej av detta. Exakt hur och vad låter vi lokalen och flödet av människor på gården bestämma, säger John Wästfelt, en av ägarna.

På Victoriagården blir det fortsatt street food från Jinx; snabbt, enkelt och gott, men i annan skepnad än i trucken. Lokalens storlek och logistik får styra hur konceptet blir. Det ska bli jättekul att få spinna vidare på Jinxkonceptet och se vad man kan göra på 39 kvadrat restaurang, säger John.

– Det känns väldigt trevligt att Jinx väljer Victoriagården, det blir ett bra tillskott bland karaktärsfulla hus och ger besökare möjlighet att ta en bit mat och njuta av en härlig atmosfär, mitt i hjärtat av centrala Göteborg, säger Anders Forsling, kundchef hos Wallenstam.

Wallenstam arbetar med att utveckla delar av Göteborgs innerstad tillsammans med staden och engagerade hyresgäster. Förvandlingen av Victoriagården är en del i helheten med att rusta upp Victoriapassagen och Kvarteret Victoria som utgör delar av Södra Larmgatan, Vallgatan, Victoriapassagen, och en kortare del av Korsgatan samt Västra Hamngatan i Göteborg.