Inredningsdesign från norska Slettvoll tar plats på Avenyn i Göteborg från och med början av nästa år. Då öppnar en 542 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik i inspirerande miljö på Kungsportsavenyen 31-35.

Slettvoll öppnar flaggskeppsbutik på Avenyn

I början av nästa år tar inredningsdesign från norska Slettvoll plats på Avenyn i Göteborg. Med ambitionen att bidra till ett skönare boende öppnar Slettvoll en 542 kvadratmeter stor flaggskeppsbutik i inspirerande miljö på Kungsportsavenyen 31-35.

– Vi ser otroligt mycket fram emot en etablering på Avenyn. Slettvoll finns representerat i 17 butiker med väl utvalda adresser i Skandinavien. Nu tar vi också plats på Göteborgs populära Aveny med klassiskt hantverk och tidlös design, säger Bjørn Helge Vik, vd för Slettvoll.

Närheten till en vacker och skiftande natur, det äkta, enkla och jordnära har präglat utvecklingen hos Slettvoll som grundades redan 1951 i Stranda, Norge. Då som nu har lusten att skapa och drömmarna varit stora. Det är idag dock ett långt steg från bolagets start då varorna transporterades med cykel, till dagens internationella möbel- och inredningskoncept.

– En unik butiksupplevelse för inredningsentusiaster blir nu verklighet på Avenyn i och med Slettvolls öppning. Vi ser mycket fram emot att välkomna Slettvoll till oss och Avenyn, säger Marina Fritsche, regionchef Göteborg och vice vd på Wallenstam.

Varje produkt i sig är unik, möblerna skräddarsys helt efter önskemål av kunniga hantverkare. På plats i butik hjälper kunniga inredningsrådgivare till med framtida möblering utifrån skisser och önskemål.