Gå direkt till innehåll
Wanda kommer till Göteborg - ska erbjuda lågprisförvaring och smarta tjänster till dörren!

Pressmeddelande -

Lagerutmanaren Wanda kliver in i Göteborg – erbjuder förvaring från 15 kronor i månaden

Det cirkulära logistik- och teknikföretaget Wanda kommer i Oktober att lansera i Göteborg. Wanda erbjuder boende i Stockholm – och nu snart Göteborg – enklare, billigare och mer flexibel tillgång till utrymme. Samtidigt gör man det smidigare för människor att förlänga livet på de saker man redan äger genom att tillhandahålla tjänster för underhåll, reparation och delning.

Vi är i full gång med att rekrytera chaufförer här i Göteborg och har redan mötts av mycket positiva signaler från både privatpersoner och näringslivet när vi berättar om det vi gör och vad vi har framför oss. Göteborg känns som ett självklart nästa steg på den svenska marknaden” Emmy-Lou Ferreira Dos Santos, VD för Wanda Sverige.

Bolaget tog in kapital tidigare i år för att vidareutveckla sin egen teknik, bredda sitt erbjudande och expandera i Europa och andra nordiska städer. Bland investerarna finns ledande norska investeringsfonder såsom Norselab och Proventure samt tunga aktörer inom logistik och fastigheter såsom Bring, OBOS och Fredensborg.

Till skillnad från sina konkurrenter inom lager- och logistiktjänster så tillgängliggör Wanda utrymme via lagerlokaler som idag inte används. I kombination med digital lagerhantering och robust teknik erbjuder de ett hållbart sätt att utnyttja utrymme till en dessutom betydligt lägre kostnad än sina konkurrenter. Kombinationen av bekvämlighet, lågt pris och minskat klimatavtryck är ett kraftfullt värdeerbjudande i en tid av högre levnadskostnader och växande medvetenhet om hållbarhet.

Enligt Circular Sweden är cirkulära produkt- och materialflöden ett effektivt sätt att minska de utsläpp som uppstår genom dagens produktions- och konsumtionsmönster. Enligt uppskattningar behöver de konsumentrelaterade klimatutsläppen minska mer än hälften till år 2030 för att möta Sveriges internationella klimatåtaganden. Sverige är beroende av lösningar som ökar cirkulariteten och minskar konsumtionen. Samtidigt är utrymmes- och logistikproblem ofta de största hindren för effektiva och användarvänliga delnings- och uthyrningslösningar.

Det är fantastiskt att se hur våra kunder reagerar på en tjänst som löser verkliga problem i vardagen. Vårt primära fokus att erbjuda en kundupplevelse av världsklass och vi ser fram emot att ta en ledande roll i att utveckla framtidens logistiksystem”, avslutar Ferreira Dos Santos.