​Marqués de Murrieta 2015

Marqués de Murrieta 2015 på Wine Spectators Top 100

Marqués de Murrieta 2015 är utvald till ett av årets & världens bästa viner av Wine Spectator

​Wine Spectator har redan nu avslöjat årets Topp 100 lista. Vi är stolta över att Marqués de Murrieta 2015 är ett av de viner som tilldelats en hedrande plats och därmed valt till ett av världens 100 bästa viner under 2019.

​Sedan 1988 går Wine Spectator redaktörer noggrant igenom de viner som under de senaste 12 månaderna fått bäst recensioner och sammanställer en lista över årets bästa viner - Topp 100. Urvalet baseras på kvalitet, prisvärdhet, tillgänglighet och vinets uttryck. Den årliga listan har som mål att hedra ambitiösa vingårdar, regioner och årgångar från hela världen.

Marqués de Murrieta Reserva 2015:

"Cedar, tobacco, dried cherry and spice flavors mingle in this red. Features a polished texture, with well-integrated tannins and orange peel acidity. Supple, harmonious and graceful"
​- Wine Spectator

Marqués de Murrieta, Reserva